JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901


Motorová dvoukolka s přímým pohonem zadního kola plochým řemenem - nejstarší typ motocyklu vyráběného na našem území.
Výrobce:
LAURIN & KLEMENT, továrna motorových kol a vozů, Mladá Boleslav (Král. české)
Technické údaje:

Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt
Vrtání: Ø 66 mm
Zdvih: 70 mm
Obsah: 240 ccm
Výkon: 1¾ ks (1,286 kW)
Ventilový rozvod: IOE (sací ventil shora, automatický, výfukový zespodu otevíraný vačkou)
Karburátor: odpařovací L&K (sání benzínových par přímo z nádrže)
Zapalování: nepůvodní, vysokonapěťovým magnetem Bosch
Mazání: ztrátové, skleněnou kapací maznicí

Rám: trubkový, letovaný do mufen
Odpružení předního kola: nemá
Odpružení zadního kola: nemá
Přední brzda: vnější pásová, ovládaná táhlem od páky na pravé straně řidítek
Zadní brzda: není

Objem nádrže:

Parametry:
Délka: 2.040 mm
Šířka: 570 mm
Výška: 1.140 mm
Rozvor: 1.290 mm
Váha: 65 kg
Spotřeba: asi 3,5 litru na 100 km
Max. rychlost: cca 40 km / hod. (dle velikosti řemenice motoru)
Laurinka je jedním z nejobdivovanějších exponátů v exposici Jihočeského motocyklového musea...
Historie:

Dle zakázkové knihy má stroj uvedeno datum výroby 20. listopadu 1901.
Následně pak byl vyexpedován dne 3. května 1902 prodejci Willibaldu Breuerovi, Nové Pavlovice (Reichenberg), což byl zástupce motocyklů L&K (a později i automobilů téže značky) pro severní Čechy, konkrétně pro oblast kolem Liberce.

Číslo motoru: 576
Číslo rámu: nenalezeno