![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 11 - 1961 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961
Poslední aktualizace:
28.5.2023 O - OPEL Kapitän 8.5.2023 Ostatní - BMW 100 let - Křivonoska 2023 Ostatní - OKRUH ČESKOBRODSKÝ 2023 - plaketa |
|
LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901Výrobce: LAURIN & KLEMENT, továrna motorových kol a vozů, Mladá Boleslav (Král. české)
Technické údaje:
Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 70 mm Obsah: 240 ccm Výkon: 1¾ ks (1,286 kW) Ventilový rozvod: IOE (sací ventil shora, automatický, výfukový zespodu otevíraný vačkou) Karburátor: odpařovací L&K (sání benzínových par přímo z nádrže) Zapalování: nepůvodní, vysokonapěťovým magnetem Bosch Mazání: ztrátové, skleněnou kapací maznicí Rám: trubkový, letovaný do mufen Odpružení předního kola: nemá Odpružení zadního kola: nemá Přední brzda: vnější pásová, ovládaná táhlem od páky na pravé straně řidítek Zadní brzda: není Objem nádrže: Parametry: Délka: 2.040 mm Šířka: 570 mm Výška: 1.140 mm Rozvor: 1.290 mm Váha: 65 kg Spotřeba: asi 3,5 litru na 100 km Max. rychlost: cca 40 km / hod. (dle velikosti řemenice motoru)
Historie:
Dle zakázkové knihy má stroj uvedeno datum výroby 20. listopadu 1901. Následně pak byl vyexpedován dne 3. května 1902 prodejci Willibaldu Breuerovi, Nové Pavlovice (Reichenberg), což byl zástupce motocyklů L&K (a později i automobilů téže značky) pro severní Čechy, konkrétně pro oblast kolem Liberce. Číslo motoru: 576 Číslo rámu: nenalezeno |