Motoristický publicista, historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Motorová dvoukolka s přímým pohonem zadního kola plochým řemenem - nejstarší typ motocyklu vyráběného na našem území.
Výrobce: LAURIN & KLEMENT, továrna motorových kol a vozů, Mladá Boleslav (Král. české)
Technické údaje:
Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt
Vrtání: Ø 66 mm
Zdvih: 70 mm
Obsah: 240 ccm
Výkon: 1 a 3/4 ks (1,286 kW)
Ventilový rozvod: sací ventil automatický, výfukový ventil SV
Karburátor: odpařovací L&K (sání benzínových par přímo z nádrže)
Zapalování: nepůvodní, vysokonapěťovým magnetem Bosch
Mazání: ztrátové, skleněnou kapací maznicí
Rám: trubkový, letovaný do mufen
Odpružení předního kola: nemá
Odpružení zadního kola: nemá
Přední brzda: vnější pásová, ovládaná táhlem od páky na pravé straně řidítek
Objem nádrže:
Parametry:
Délka: 2 040 mm
Šířka: 570 mm
Výška: 1 140 mm
Rozvor: 1 290 mm
Váha: 65 kg
Spotřeba:
Max. rychlost: 40 km / hod.
Laurinka je jedním z nejobdivovanějších exponátů v exposici Jihočeského motocyklového musea...