![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Právě renovované stroje
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ZETOR 25 - traktor OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
2012 - Renovace motorové dvoukolky Laurin & KlementLaurin & Klement 1901 na Srazu motorových dvoukolek v červenci 2011 na hradě Kámen. Když na tomto srazu vyhlásil hlavní pořadatel (director) Libor Marčík, že následujícího roku 2012 u příležitosti 110. výročí závodu Paříž-Vídeň tuto trať pokoří se svým strojem Rössler & Jauernig, Petr Hošťálek okamžitě zareagoval, že výzvu přijímá a na start se postaví se strojem Laurin & Klement z Jihočeského motocyklového musea! V té chvíli ještě ale laurinka vypadala značně neúplně... To vše zručně a s největší přesností zajišťoval českobudějovický automechanik a renovátor Jiří Musil na svém univerzálním soustruhu, pocházejícím z válečné pojízdné dílny německého Wehrmachtu... Na tomto snímku jsou to součásti posuvného napínáku hnacího řemene. Na budějovickém parkovišti u Dlouhého mostu Laurinka dokazuje, že je skutečně pojízdná. Po několika okruzích ale náhle mění hlas z diskrétního oddychování na hlasité výbuchy - vytočila se matička držící pohromadě tlumič výfuku! Samozřejmě je nedohledatelná a k tomu ne metrická, takže znovu do dílny a na soustruhu udělat novou. Škoda, byla originál... Ztracená matička je nahrazena, výfukový tlumič znovu smontován. Stroj je otestován a dostal veteránskou espézetku. Má dobové brašny na nářadí a za sebou prvních úspěšných zhruba dvacet zkušebních kilometrů. Zbývá vpředu zavěsit na hák karbidovou lampu a může se vyrazit do Paříže. Však už také do startu zbývá jen pět dní! Dalo to hodně práce, chvílemi jsme se u toho i vztekali, ale v téhle chvíli je Jirka Musil už viditelně spokojen... Když jsem v roce 1985 laurinku přivezl, vylovil ji z Žigulíka a takhle ji jakž takž poskládal, aby vypadala celá, slíbil jsem své ženě Zuzance, že vbrzku ji uvidí nejen v plné kráse, ale i jezdit! A netrvalo ani celých 27 let, kdy jsem v červnu 2012 daný slib splnil!!! |