|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
PPETRÁK Special - závodní motocykl z roku 1949Silniční závodní motocykl, postavený soukromou autodílnou Františka Mareše (Lidická ulice, České Budějovice) pro budějovického jezdce Zdeňka Petráka.Stroj byl zajímavý tím, že měl vedle sebe montované dva motory ČZ 125, jejichž klikové hřídele byly propojené Hardy-spojkou. celý článek PEUGEOT - nákladní typ D.M.A.Dvoutunový nákladní automobil, vyráběný v období 1941 - 1944.Výrobce: Peugeot, Sochaux, France celý článek PHÄNOMEN Granit 25 HJednotný sanitní vůz Wehrmachtu na 1½ - tunovém podvozku Phänomen Granit.Výrobce: PHÄHOMEN-WERKE GUSTAV HILLER A.-G., ZITTAU i. SA. celý článek PHÄNOMEN typ "Bob" 98 ccm (Sachs Motor)Motorové kolo s motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.Výrobce: Phänomen-Werke Gustav Hiller A.G., Zittau (Sachsen), Deutschland celý článek PLÁNEK Special - závodní motocykl z roku 1955Závodní motocykl se dvěma spojenými motory ČZ 125 strakonického jezdce Jiřího Plánka.Inspirací pro tento motocykl byl závodní stroj "Petrák speciál", postavený v roce 1949 pro českobudějovického jezdce Zdeňka Petráka. celý článek PM 50 - Motorová plečka OPP JarošovZačátkem roku 1961 začal Okresní průmyslový podnik Jarošov u Uherského Hradiště vyvíjet dva typy motorových pleček, určených pro zahrádkáře a malozemědělce. Menší plečka PM 50 používala k pohonu padesátikubíkový motor z mopedu Stadion S 11, který byl pro tento účel upravován na nucené chlazení větrákem, větší plečka PM 100 používala stokubíkový motor se starterem ze slovenského skútru Manet S 100. ... celý článekPRAGA - nákladní typ A 150Nákladní vůz Praga A 150 byl původní konstrukce automobilky Škoda ASAP Mladá Boleslav, jehož výroba byla po válce nařízena nejdřív továrně Aero, později n.p. AZKG Praga. celý článekPRAGA - nákladní typ ANLehký nákladní 1-tunový, později 1½-tunový vůz se čtyřválcovým benzínovým motorem.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 celý článek PRAGA - nákladní typ LLehký nákladní vůz se čtyřválcovým benzinovým motorem.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 Vůz Praga typ L byl jedním z nejdéle vyráběných typů značky. celý článek PRAGA - nákladní typ NPětitunový nákladní vůz se čtyřválcovým benzinovým motorem.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 V prvorepublikovém Československu byl vůz Praga typ N nejrozšířenějším nákladním automobilem tuzemské výroby. celý článek PRAGA - nákladní typ NDSedmituna z předválečné produkce pragovkyTěžký dieselový náklaďák s označením Praga ND začala automobilka Praga vyrábět již v roce 1936. První série byla pouze devítikusová, jednalo se o valníky s nosností 6 tun, vybavené šestiválcovými předkomůrkovými motory o obsahu 8.850 ccm. O rok později bylo pod stejným označením vyrobeno čtrnáct valníků a podvozků s menšími šestiválci 6.754 ccm z ... celý článek PRAGA - nákladní typ RN 1933-1937Dvoutunový nákladní automobil se šestiválcovým benzínovým motorem, vyráběný od roku 1933.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK Automobilní oddělení, Praha X., Karlova 22. celý článek PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.S. Praha - Karlín, Automobilní oddělení(tedy Automobilka Praga), měla specifický způsob označování svých vozů písmeny, vyjadřujícími, o vozidlo jaké kategorie se jedná. V případě typu Praga RN ta písmena znamenala "rychlý nákladní". celý článek PRAGA - nákladní typ RND (poválečný)Výrobce:ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 celý článek PRAGA - nákladní typ RND (předválečný)Rychlý dvoutunový nákladní vůz, shodný s benzínovým typem RN, ale osazený čtyřválcovým dieselovým motorem.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 celý článek PRAGA - nákladní typ RVPředmnichovský vojenský šestikolový speciál s uspořádáním náprav 6x4 a vybavený navijákem.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.S. Praha X - Karlín, Automobilní oddělení celý článek PRAGA - nákladní typ RV-R RadiovůzPředmnichovský vojenský šestikolový speciál s uspořádáním náprav 6x4 v provedení radiovůz.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.S. Praha X - Karlín, Automobilní oddělení celý článek PRAGA - nákladní typ S5TPětitunový silniční nákladní automobil s pohonem pouze zadní nápravy (4x2)Výrobce: AZKG n.p. Praha - Vysočany celý článek PRAGA - nákladní typ SNDStřední nákladní automobil se šestiválcovým dieselovým motorem a nosností 4 tuny.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.G. Automobilní oddělení, Praha-Karlín, Karlova 22 celý článek PRAGA - nákladní typ V3SVojenský 3-tunový Speciál...... aneb vétřieska, vejtřaska či véeska, to není pouhý nákladní automobil, to je legenda! Praga V3S se začala vyrábět už v roce 1953, ale můžete ji potkat ještě i dnes, v roce 2013, po neuvěřitelných šedesáti letech. Na silnici již zřídka, tam ostatně nikdy moc nepatřila. Ale v terénu, na vojenském cvičáku, v lese, nebo na stavbě – tam ... celý článek PRAGA - sidecaryVelmi důkladně konstruované levostranné sidecary, vyráběné firmou"Automobilka Praga", Českomoravská - Kolben - Daněk, Karlova 22, Praha VIII celý článek PRAGA 500 ccm typ BDJednoválcový čtyřtaktní motocykl konstrukce J. F. Kocha, vyráběný automobilním oddělením Praga, patřícím firměČeskomoravská-Kolben-Daněk a. s., Praha celý článek PRAGA BabyMalý osobní vůz s páteřovým chassis a nezávisle odpérovanými koly, vyráběný v období 1934-1938.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK, A. S. Automobilní oddělení, Praha X., Karlova 22 celý článek PRAGA Lady 1937Čtyřválcový osobní automobil střední třídyVýrobce: Českomoravská-Kolben-Daněk Automobilní oddělení, Praha X, Karlova 22 celý článek PRAGA Piccolo 1924Pražský autosalon 1924Letošní exposice "Pragy" překvapila jak počtem vystavovaných vozidel, tak i novými lidovými typy, jež továrna připravila ve vší tichosti se známou "českomoravskou" pečlivostí a důkladností. Uvážíme-li, že na dřívějších salonech stand "Pragy" byl zastoupen téměř vždy vozy luxusními, jest dlužno vítati co nejvřeleji novou snahu "Pragy" o zlidovění automobilistmu, neboť dle ... celý článek PRAGA Piccolo 1932Osobní automobil s litrovým motorem, vyráběný automobilkou Praga v letech 1929 - 1932.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ - KOLBEN - DANĚK, akc. spol. Automobilní oddělení: Praha X., Karlova 22. celý článek PRAGA Piccolo 1938Osobní automobil střední třídy s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy, vyráběný v období let 1938 - 1941.Výrobce: ČESKOMORAVSKÁ-KOLBEN-DANĚK A.S. Praha - Karlín, Automobilní oddělení celý článek PREMIER - dámská jízdní kolaVýrobce:PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Dámské lidové cestovní kolo "PREMIER" Vzor 60. celý článek PREMIER - pánská jízdní kolaVýrobce:PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Pánské cestovní kolo "PREMIER" Vzor 10. celý článek PREMIER - rozvážková kola a tříkolkyRozvážková tříkolka "PREMIER" s uzavřenou karoserií.Zesílená, nová konstrukce na balonových pneumatikách. Zesílená volnoběžka Torpedo. Únosnost (včetně jezdce) 180 kg. celý článek PREMIER - závodní jízdní kola 1937Výrobce:PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Vyobrazená provedení jsou polozávodní a závodní kola, nabízená v katalogu pro rok 1937. celý článek PREMIER LiliputLehký dvoutaktní motocykl, slovy výrobce:"Úsporný moderní motocykl, prvotřídní domácí výrobek nejdokonaleji zpracovaný a v každém ohledu spolehlivý." Výrobce: PREMIER Akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů, PRAHA - CHEB. celý článek PREMIER sidecaryVýrobce:PREMIER Fahrrad- und Maschinenfabriks-Aktiengesellschaft EGER, Čechoslovakei. PREMIER, akc. spol. pro výrobu jízdních kol a strojů, Praha - Cheb byla sesterská firma anglické továrny, sídlící v Chebu již od roku 1891. Konstrukce motocyklů "Premier" tak logicky vycházela z anglické školy. Kromě nejmenšího dvoutaktního typu "Liliput" byly všechny silnější typy možné používat ... celý článek PREMIER-SACHS 98 - motorová kola 1938Motorová kola s motorem Fichtel & Sachs 98 ccm, vyráběná v roce 1938.Výrobce: PREMIER WORKS A.G., CHEB, ČSR Tato motorová kola se vyráběla ve dvou provedeních, s vysokým pánským a se sníženým dámským rámem. celý článek PREMIER-SACHS 98 - motorové kolo 1939Motorové kolo druhého největšího výrobce jízdních kol u nás, firmy"PREMIER WORKS A.G., CHEB, ČSR. K jeho pohonu se používal nejrozšířenější motor pro motorová kola Fichtel & Sachs 98 ccm. celý článek PUCH 350 GSDvoutaktní sportovní motocykl, vyráběný od roku 1938.Výrobce: Steyr-Daimler-Puch Aktiengesselschaft, Graz, Führhofgasse 44, Austria celý článek PUCH S 4 - WHDvěstěpadesátka Puch typ S 4 byla nejzdařilejším předválečným typem rakouské továrny Steyr – Daimler – Puch A.G.O tomto motocyklu se říkalo nejen v továrních prospektech, ale i mezi světovou motoristickou veřejností, že je to mimořádně vynikající stroj jak pro každodenní používání, tak i pro nejnáročnější soutěže a závody. Není proto divu, že neušel pozornosti německého vojenského velení ... celý článek |