|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION závodní silniční - 1960 TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
PUCH 350 GS
Dvoutaktní sportovní motocykl, vyráběný od roku 1938.
Výrobce: Steyr-Daimler-Puch Aktiengesselschaft, Graz, Führhofgasse 44, Austria
Dost neorthodoxně (avšak zcela v duchu firmy PUCH) řešený motocykl se zvýšenou schopností jízdy v terénu.
Rám měl přišroubovanou zadní část, která se nabízela ve dvou provedeních: buď s úpevně uloženým zadním kolem, nebo se zadním kolem odpérovaným pomocí paralelogramových ramének a krátkých spirálových per, namáhaných na tah.
Technické údaje modelu 1938-1939:
Motor: Jednoválcový dvoupístový dvoutakt, mírně kupředu skloněný Vrtání: Ø 48/Ø 55 mm (nestejné průměry pístů) Zdvih: 83,4 mm Obsah: 349 ccm Kompresní poměr: 1 : 6 Maximální výkon: 14 ks při 4.500 ot./min. Chlazení: náporem vzduchu Mazání: čerstvým olejem (oddělené mazání) zvláštní pumpou, regulovanou plynovou rukojetí Karburátor: Puch, jednošoupátkový Hlavní tryska: 182 Volnoběžná tryska: 0,50 Šroub seřízení bohatosti: povolený o 1 otáčku Filtr vzduchu: vlhčený olejem Sytič: klapka vzduchu Zapalování: 6 V, bateriové s přerušovačem a cívkou Dynamo: 6V / 40-60 W na předním konci klikového hřídele Baterie: Steyr 3MA2, ukostřen minus pól Předstih: 7,5 mm, měřeno před horní úvratí přepouštěcího pístu Svíčka: Bosch W 225 T1, vzdálenost kontaktů 0,6 mm Primární převod: kuželovým soukolím se spirálovým ozubením Převodový poměr: 1 : 1,92 Převodovka: čtyřrychlostní, s kombinovaným nožním i ručním řazením 1. rychlost - 1 : 2,33 2. rychlost - 1 : 1,5 3. rychlost - 1 : 1,06 4. rychlost - 1 : 0,76 Sekundární převod: řetězem 5/8" x 1/4" Převodový poměr: 15 : 42 (počet zubů) Spojka: Puch se servoúčinkem, umístěná v náboji zadního kola Kola: 19" drátová s prohloubeným ráfkem Pneumatiky: 3,50 – 19 Rám: trubkový, uzavřený, pod motorem dvojitý Přední vidlice: lisovaná (uzavřeného profilu) paralelogramová se dvěma tažnými pery Objem nádrže: 12,5 l Brzdy: mechanické čelisťové Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Parametry: Největší délka: 2.155 mm Šířka (přes řidítka): 800 mm Výška: 1.040 mm Rozvor: 1.340 mm Světlost: 190 mm Výška sedla nad zemí: 700 mm Vlastní váha: 170 kg Spotřeba: 3,5 l / 100 km Max. rychlost: |