![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ŠKODA nákladní typ 150 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JAWA 350 ccm typ 361 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
27.1.2023 Mopedy - STADION závodní silniční - 1960 Motocykly civilní - ENFIELD Bullet 350 - 1969 Motocykly civilní - JAWA 90 Roadster |
|
DKW typ NZ 500AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Těžký motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem 500 ccm v bloku se čtyřrychlostní převodovkou. Vyráběl se v období 1939-1941, celkem v počtu 4.600 ks, zčásti se sidecarem. Na horních šroubech zadních kluzáků byly páčky, jejichž kterými bylo možné měnit předpětí per (tvrdost pérování). Na tomto snímku je předsériový prototyp, u sériových strojů byly místo páček montována "oka", která kromě seřizování pérování sloužila i k uchopení stroje při stavění na stojan.
Retušovaný snímek předsériového provedení s páčkami k seřizování tvrdosti pérování se objevil nejen v dobovém tisku, ale i na první prospektu.
Jakým způsobem byla kyvná vidlice, nesoucí osu kola, spojena se zadními kluzáky, ukazuje názorná tovární názorná kresba, která byla uveřejněna nejen v prospektu, ale i v odborném tisku po celém světě. U nás vyšla (za války) v časopisu Motor Revue i s komentářem. |