|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor FAVORIT - sidecary DŘEVOPLYN - náhradní paliva |
|
TRIUMPH TWN 98 ccm - motorové kolo s motorem Sachs
Výrobce:
Triumph Werke Nürnberg A.-G. Nürnberg, Deutschland Obsahově nejmenší "lidové" motorové kolo z výrobního programu TWN, k jehož pohonu továrna nakupovala osvědčený dvourychlostní motor od firmy Fichtel & Sachs ze Schweinfurtu.
Technické údaje:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání: Ø 48 mm Zdvih: 54 mm Obsah: 98 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 2,25 ks Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:20 (při zajíždění 1:15) Karburátor: vlastní F & S se vzduchovou startovací přívěrou Hlavní tryska: Zapalování: setrvačníkové Bosch Osvětlení: Bosch 6V - 15W/15W s přepínačem na levé straně řidítek Osvětlení parkovací: suchými monočlánkovými bateriemi v pouzdru pod nádrží Předstih: mm před horní úvratí Svíčka: Bosch 18 / 45 Spojka: 2-lamelová, s korkovým obložením Primární převod: čelními ozubenými koly Převodový poměr: Převodovka: dvourychlostní, s řazením na řidítkách 1. rychlost - 1 : 2. rychlost - 1 : Sekundární převod: řetězem Převodový poměr: Kola: 26“ drátová, s chromovanými dráty Ø 2,5 mm Pneumatiky: 26 x 2,25 zesílené Objem nádrže: 9 l (z toho asi 1 l rezerva) Přední brzda: mechanická čelisťová, ovládaná páčkou na řidítkách Zadní brzda: Torpedo, protišlapací Rám: jednoduchý, uzavřený trubkový, letovaný do mufen Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrální soudkovou pružinou Sedlo: Elastic, odpérované dvojicí tažných per Nosič: lisovaný, ze silného ocelového plechu Parametry: Největší délka: Šířka (přes řidítka): Výška: Rozvor: Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: Váha včetně paliva: 60 kg Nejvyšší přípustné zatížení: 100 kg Celková maximální váha: 160 kg Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: přes 50 km/hod.
Motorové kolo Triumph-Sachs bylo, na rozdíl od většiny podobných konkurenčních motorových kol, vybaveno řazením na řidítkách (bowdenem), takže nebylo nutno při řazení pouštět pravou rukou řidítka.
Kromě základního černě lakovaného provední bylo možné za příplatek dostat vyobrazené luxusní provedení, které mělo červené lakování.
Motorové kolo Triumph-Sachs se dodávalo i v dámském provedení, se sníženým rámem pro snazší nastupování. Technické parametry byly se základním provedením shodné.
|