|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 STADION S 22 - 1964 Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" DŘEVOPLYN - náhradní paliva |
|
1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013
Pražský Veteran Car Club slavil letos osmdesáté výročí závodu "1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH".
Start se konal v pátek 14. června v šest ráno od Národního Technického Muzea v Praze na Letné a celkem bylo do tohoto na výdrž náročného závodu přihlášeno šedesát posádek.
Záběr z přestávky na oběd, jímž byla tradiční svíčková s brusinkami, podávaná v legendárním prvorepublikovém restaurantu "U Nedbálků" v Ostrovačicích - na snímcích Karla Kupky je zachycena smíšená posádka Jaroslava Brutarová (VCC Praha) a Petr Hošťálek (Jihočeské motocyklové museum České Budějovice), startující s vypůjčeným vozem Aero 662.
Aerovka, zapůjčená ze sbírky PhDr. Jiřího Vlacha (poděkování!) se ukázala jako opravdu rychlá a spolehlivá a stala se v rukách posádky Brutarová-Hošťálek vítězným vozem třídy II.
Tady na snímku Jirky Kohlíčka "v plné jízdě"...
Z galerie startujících:
Startovní číslo 8, kategorie I.
- kabriolet Wikov 70 z roku 1930, který řídil ing. Vratislav Veselý (foto Hošťálek).
Startovní číslo 12, kategorie II.
- dvoumístný roadster Aero 1000 z roku 1933, patřící Lence Hudcové, řídil její syn (foto Hošťálek).
Startovní číslo 16 kategorie II.
- Škoda Popular Special v sobotu za svítání na dvoře bratislavského hotelu - s tímto unikátním vozem startoval ing. Josef Nalezenec z VCC Praha (foto Hošťálek).
Startovní číslo 19 kategorie II.
- ing. Karel Jaroš z Brna se závodním vozem Z4 ve speciální karoserii postavené továrnou právě pro závod 1000 mil československých.
Startovní číslo 23 kategorie III.
- sportovní roadster Aero 30 z roku 1939, se kterým startoval pan Jiří Vítek se svou partnerkou (foto Hošťálek).
Startovní číslo 27
- velmi elegantní kabriolet Praga Lady z roku 1937 přihlásil ing. Josef Mrázek z Českých Budějovic (foto Hošťálek).
Startovní číslo 40 kategorie V.
- Jan Melichar s nedávno získaným a dosud nerenovovaným kabrioletem BMW 327, osazeným 80-koňovým motorem typu 328 (foto Hošťálek).
Startovní číslo 43 kategorie V.
- závodní vůz MG Magnette K-3 UVA s bohatou sportovní historií řídil jeho dlouholetý majitel František Bauer (foto Hošťálek).
Startovní číslo 47 kategorie V.
- faeton Praga Piccolo, s nímž startoval Josef Ducháč (foto Hošťálek).
Startovní číslo 59
- za ranního šera přijíždějící stříbrná Tatra 87 z roku 1948 (už se zapuštěnými reflektory), se kterou startoval ve zvláštní kategorii "O pohár Scuderia Praha" Michal Popov (foto Hošťálek).
... a vítězná Aerovka s posádkou Jarka Brutarová a Petr Hošťálek v cíli, před budovou Autoklubu v Opletalově ulici v Praze.
|