JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW R 60/5 - 1972


BMW R 60 zleva Klasický cestovní motocykl, vzniklý snížením obsahu základního typu R75/5 (750 ccm), s nímž měl většinu dílů shodných.


Výrobce: Bayerische Motoren Werke, München
Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec OHV (boxer)
Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm
Obsah: 600 ccm
Výkon / otáčky: 40 ks při 5.400 ot.min.
Karburátory: dva Bing
Elektrická výzbroj: Bosch 12 V
Objem nádrže: 18 litrů (verze pro USA)

Parametry:
Délka: 2300 mm
Šířka: 760 mm
Výška: 1070 mm
Váha:
Spotřeba:
Max. rychlost: 167 km / hod.
BMW R 60 zprava Stejně jako všechny typy této modelové řady /5 i tato šestistovka si vysloužila název "gumová kráva", čímž sami Němci konstatovali, že se jedná o motocykl pohodlný, spolehlivý a nenáročný na obsluhu i údržbu, ale zcela bez sportovního dravého charakteru, což jej plně vystihuje. Zvlášť v této verzi - šestistovka je opravdu značně lenivější než základní sedmsetpadesátka.
Pohodlí sedla, rozumné zrychlení i měkký nástup brzdění si ovšem pochvalovala každá spolujezdkyně.
Motocykl je vybaven originálními zavazadlovými kufry Krauser.
Oproti originálu má tento exemplář nepůvodní blinkry. Sice tvarově i uchycením stejné, ale již s pouzdry z černého plastu, zatímco originální byly hliníkové.