![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
30.6.2025 D - DKW typ KM 200 24.6.2025 N - NERACAR nebo NER-A-CAR Motocykly civilní - BMW R 63 - 1928 |
|
Motor Kumpf 49 ccmNa základě výkresové dokumentace, kterou ing. Kumpf zpracoval za přispění svého přítele ing. Jiřího Zeisse, byl motor realizován v ČZM Strakonice. Jeho následný vývoj a nutné úpravy probíhaly ve spolupráci s n.p. Motor-Jikov České Budějovice. Dochoval se pouze tento jediný exemplář, díky tehdejšímu zaměstnanci ÚVMV Praha (Ústav pro výzkum motorových vozidel) J. Sládkovi, který jej zachránil před ministerstvem nařízeným sešrotováním. Na těchto snímcích je motor v nálezovém, zčásti nekompletním, stavu.
Výstřižek z příkazu dokončit další dva prototypové motory, nechat je v ÚKK Rokycany zamontovat do rámů a následně předat do jízdních zkoušek, prováděných ve Velo-Stadion a ÚKK Rokycany.
Stav po sejmutí levého víka:
Zjištěno, že na levém konci klikového hřídele měl motor zapalování setrvačníkovým magnetem, které se ale nedochovalo. Pod levým víkem motoru bylo i výstupní kolečko sekundárního řetězu. Vlastní víko byl masivní hliníkový odlitek do písku, který byl z vnější strany broušený a vyleštěný do vysokého lesku. Vypínání bylo axiálním trojzubým excentrem, otočně uloženým ve vývrtu pravého víka (nedochovalo se). |