![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 11 - 1961 AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
27.1.2023 Mopedy - STADION závodní silniční - 1960 Motocykly civilní - ENFIELD Bullet 350 - 1969 Motocykly civilní - JAWA 90 Roadster |
|
ARIEL 500 OHV model F - 1929Výrobce: ARIEL WORKS Ltd., Birmingham England. Stroj byl už jako nový vybaven na přání kupujícího dražší příplatkovou elektrickou výzbrojí od firmy Bosch a doplněn sidecarem Favorit typu "pantoflíček" od firmy Josef Tůma, Praha-Žižkov. Ivan Hájek ale, když motocykl od původního majitele kupoval, sidecar z prostorových důvodů odmítl a stroj koupil jen jako sólový.
Technické údaje Ariel 500 OHV typu F:
Motor: jednoválcový čtyřtaktní Vrtání: Ø 81,8 mm Zdvih: 95 mm Obsah: 498 ccm Výkon / otáčky: 18 ks při 5.400 ot.min. Ventilový rozvod: OHV, s krytými tyčkami, ale otevřenými ventily Karburátor: dvoušoupátkový, Amal Mazání: oběžné se suhým karterem Olejová nádrž: 2 litry (pod sedlem) Zapalování: magnetem Bosch s mechanicky (páčkou) řízeným předstihem Elektrická výzbroj: Bosch 6 V (na přání za příplatek) Objem nádrže: 12 litrů Primární převod: řetězem Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: Burman, třírychlostní, s vývodem pro rychloměr Řazení: ruční pákou po pravé straně Sekundární převod: řetězem Rám: trubkový uzavřený, pod motorem dvojitý Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrálním pérem Tlumič pérování: třecí, stavitelný Tlumič řízení: třecí stavitelný Parametry: Délka: 2.180 mm Šířka: Výška: 1.020 mm (přes reflektor) Rozvor: 1.420 mm Váha: Spotřeba: 3,8 l / 100 km Max. rychlost: 115 Km/hod. sólo Renovaci karoserie sidecaru provedl Miroslav Tlášek, České Budějovice. Za perfektní ruční olinkování sidecaru patří dík Vítu Vávrovi z Lišova u Českých Budějovic. tady už jako exponát výstavy "Pošta jednou stopou" - snímek z vernisáže, která proběhla v sobotu 21. června 2014 v Poštovním muzeu ve Vyšším Brodě (v areálu cisterciáckého kláštera). |