JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 1101 P ("Pohotovostní")


Pohotovostní vůz Škoda 1101 P, známý spíš jako "bojový Tudor", byl čtyřmístný otevřený automobil určený pro použití v armádě a bezpečnostních složkách poválečné Československé republiky.
V podstatě šlo o standardní chassis vozu Škoda 1101 s pohonem 4x2, osazené karoserií jednoduchých tvarů se sklápěcím čelním oknem, skládací plachtovou střechou a nasazovacími, v plachtě zašitými, celuloidovými bočními okny.
Tovární snímek ze zkoušek v terénu na Radouči (u Mladé Boleslavi). Jízdní výkony vozu samozřejmě odpovídaly standardnímu podvozku civilního tudora s poháněnou pouze zadní nápravou, zkoušeného se zcela normálními cestovními pneumatikami (viz tyto obrázky).
Technické údaje pohotovostního vozu Škoda 1101 P:

Motor: řadový čtyřválec OHV
Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1 089 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,3
Výkon: 32 koní (23,5 kW) při 4 600 ot./min.

Blok válců: vcelku s vrchní částí klikové skříně
Vložky válců: mokré, vyjímatelné, ze speciální šedé litiny
Hlava válců: snímací, ze šedé litiny
Písty: z lehké slitiny
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Materiál hlavních i ojničních kluzných ložisek: bílý ložiskový kov K 10
Pohon vačkového hřídele: řetězem
Časování rozvodu:
SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ
Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm

Karburátor: jeden, horizontální Solex 26 UAHD (AHR)
Hlavní tryska: 115
Hlavní vzdušník: 220
Volnoběžná tryska: 50
Volnoběžný vzdušník: 80
Difuzér: Ø 22 mm
Doprava paliva: spádem
Nádrž: 35 litrů v motorovém prostoru
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Objem chadící vody: 12 litrů
Klínový řemen: 17 x 1000 mm
Mazání: tlakové, oběžné,
Olejové čerpadlo: zubové
Obsah oleje v motoru: cca 4 litry
Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou
Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji

Zapalování: bateriové 6V, s cívkou a rozdělovačem
Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.)
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Svíčky: M 14 x 1,25 (Champion L 10, PAL 14/175)
Baterie: 6V / 50 Ah
Dynamo: 6V / 130 W
Spouštěč: 0,4 ks

Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány
Převody:
1 - 4,27
2 - 2,47
3 - 1,60
4 - 1
Z - 5,60
Řazení: přímé, dlouhou pákou uprostřed vozu
Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru
Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker)
Hnací náprava: zadní - kyvadlová
Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason
Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 (užitkové verze 1 : 5,25)
Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry

Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu
Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře)
Tlumiče pérování: pákové hydraulické
Řízení: šroubem a maticí, volant vlevo (exportní provedení na přání vpravo)
Nožní brzda: hydraulická, bubnová, na všechna kola, systém Škoda 25 výrobce ADAMOV nebo KLAMA
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: centrální, pedálem
Karoserie: celoplechová, čtyřdvířková pohotovostní, s plachtovou střechou

Kola: 16" ocelová hvězdicová
Ráfky: 3,00 D x 16
Pneumatiky: 5,25 - 16

Rozvor: 2 485 mm
Rozchod vpředu: 1 200 mm
Rozchod vzadu: 1 250 mm

Délka vozu (s nárazníky): 4 050 mm
Šířka: 1 500 mm
Výška: 1 520 mm
Světlost: 200 mm

Počet míst k sezení: 4
Pohotovostní váha vozu: 940 kg (dvoudveřový zavřený)

Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. (užitkové 90 km/hod.)
Spotřeba na 100 km: 8 - 8,5 litru
Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,2 litru
Objem nádrže: 35 litrů (pod kapotou, za motorem)
Akční radius: cca 400 km
S tabulkou "Cvičná jízda" na chladiči jako učební vozidlo jihočeské autoškoly. Na snímku nejen žák s instruktorem, ale vpravo i se zkušebním komisařem SNB.
Start vojenského týmu bojových Tudorů v poválečné TAMS - Tatranské automobilové soutěži.
Bojový Tudor jako vozidlo Svazarmu - snímek z oslav v Českých Budějovicích.
Charakteristický byl stíněný reflektor systému "Notek" (systém převzatý od německého Wehrmachtu,ale již vyráběný u nás) tady usazený na levém předním blatníku.
Bojový Tudor, tady už jako veterán v barvách Veřejné Bezpečnosti, na srazu historických vozidel v Hlohovci 2013.