![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 350 ccm typ 361 DŘEVOPLYN - náhradní paliva OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
3.7.2025 D - DKW typ RT 125 1.7.2025 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 30.6.2025 D - DKW typ KM 200 |
|
V této podobě stojí v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Vystavený exponát měl na nádrži barevné obtisky s logem S22, které ale na mopedech prodávaných na našem trhu běžně nebyly. Na této detailní fotografii je znát, že plastový filtr vzduchu byl v originálu velmi často stříkán stříbrnou barvou, která ale na silonovém výlisku příliš nedržela a brzy se oloupala či setřela. V případě, že zvenku stopy po stříbrném nátěru neobjevíte, dobře prohlédněte výlisky uvnitř, kde v koutech bývají stopy nástřiku dochované. Pro Holandsko se dodávala nádrž s obtiskem Jawa a bíle nastříkaný konec zadního blatníku. Boky nádrže v exportním provedení mohly mít takto barevné pole, nebo ve stejném tvaru pole chromované. Velmi oblíbené bylo "uškrcené" provedení s výkonem jen 0,8 koně, jehož maximální rychlost nesměla převýšit 30 km/hod. Uškrcené mopedy ani nemusely mít houkačku, takže některé exempláře měly montované pouze zaslepovací plechové víčko na tři šroubky, buď v tmavočervené (viz foto), nebo šedobéžové barvě blatníků. |