![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
| exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
|
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ZETOR 25 - traktor FAVORIT - sidecary
Poslední aktualizace:
8.11.2025 H - HANSA 1100 H - HANSA 1700 6.11.2025 Renovace - 2014 - Renovace výměnného závodního motoru HURIKAN Sport 350 |
|
MOSKVIČ 401To nejdůležitější bylo zvýšení kompresního poměru, čímž motor získal asi tři koně navíc a maximální rychlost stoupla z původních 90 na 95 km/hod. Další úpravou byla změna řazení, kdy zmizela dlouhá páka uprostřed podlahy, kterou nahradilo řazení pod volantem. Třetí změnou bylo nahrazení ručičkových ukazatelů směru v dveřních sloupcích blinkry na předních blatníkách. V tomto provedení se vůz vyráběl až do roku 1956, kdy byl nahrazen Moskvičem 402 se zcela novou karoserií pontonového tvaru. Foto Hošťálek Palubní deska Moskviče 401 - dobře je vidět páka řazení pod volantem.
Na prvním snímku je původní stav, na druhém stav po létech užívání a vylepšování - vespod přidaný plechový panel s autorádiem je samozřejmě amatérsky stvořený nepůvodní doplněk.
|