JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Info pro novináře, presskit.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Po stopách slavného závodu - I.

původní článek pro Truck Magazín (květen 2006)

obr 1 Můžeš mít svůj sen…

Můžeš mít svůj sen. A říkat si, že ho jednou splníš. Můžeš o tom vypravovat i kamarádům. Celá léta tvrdit, že to dokážeš. Pak najednou přijde chvíle, kdy zjistíš, že už je čas.
Ne, že by se to právě hodilo. Nebo že by ti, samy od sebe, spadly najednou do klína prostředky k jeho uskutečnění. A dokonc se ani nedá říct, že by právě tohle byl ten ideální, pravý okamžik. Jen nastal čas doopravdy splnit to, co jsi až doteď jen říkal…

Tím mým snem byla odjakživa jízda Peking – Paříž, svezení se po trase legendárního automobilového závodu z roku 1907.
Už od klukovských let mě fascinovalo, co tenkrát dokázalo oněch pět zúčastněných posádek a jejich stroje. A co si budeme povídat, i já jsem si chtěl dokázat, že to, co oni tenkrát, vydržím já dneska taky.
Automobily účastníků jízdy Peking-Paříž na dvoře Rusko-čínské banky v Kalganu. Čtyři z tehdejších vozidel byly automobily. Ačkoliv se psal teprve rok 1907, už to byly automobily klasické. Sice ještě na dřevěných loukoťových kolech, ale už s vodou chlazenými motory vpředu, s klasickými převodovkami a s pohonem zadních náprav kardanem a s diferenciálem. Dojely. A dokonce všechny!