![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - sidecary 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
17.5.2022 M - MERCEDES - BENZ 170-V 10.5.2022 Tiskové zprávy - 1. Mezinárodní rallye historických automobilů České Budějovice 1966 6.5.2022 Expedice Peking 40.000 km - 26 Zhodnocení |
|
OPEL Olympia 1,3 litru - model 1935;Výrobce: Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland U typu Opel Olympia to bylo obráceně, nejprve šel v dubnu 1935 do výroby polokabriolet (označovaný jako Cabrio-Limousine). Zavřený dvoudvéřový vůz se začal vyrábět až na podzim roku 1935. První série vozů z roku 1935 ještě měla třirychlostní převodovku a mechanické brzdy, ovládané lanky.
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 87,5 mm Zdvih: 90 mm Obsah: 1 288 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 24 ks při 3 300 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: spádový Opel, licence Carter Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,5 litrů Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 6 V / 70 Ah v motorovém prostoru Dynamo: 6 V / 90 W Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: 3-rychlostní, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Převody: 1.stupeň - 1 : 3,52 2.stupeň - 1 : 1,69 3.stupeň - 1 : 1,0 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,143 Podvozek: samonosná ocelová karoserie Přední náprava: systém Dubonet s vestavěnými olejovými tlumiči Zadní pérování: podélnými listovými péry se stabilizátorem Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16", upevněná čtyřmi šrouby s malou roztečí Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 370 mm Rozchod vpředu: 1 110 mm Rozchod vzadu: 1 168 mm Délka vozu: 3 950 mm Šířka: 1 430 mm Výška: 1 535 mm Nejmenší průměr otáčení: 12,8 m Vlastní váha zavřeného vozu: 860 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 230 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Spotřeba na 100 km: 9,5 l Objem nádrže: 28 litrů (v zádi vozu) Cena dvoudveřové limousiny: 2.500,. RM (Říšských marek) Cena dvoudveřové Cabrio-Limousiny: 2.500,- RM |