|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 MANET 90 - 1949 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ZETOR 15 - traktor AERO - sidecary
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
BMW 328
Ryze sportovní dvousedadlový vůz s dvoulitrovým šestiválcovým motorem OHV se speciální "V" hlavou válců.
Pohled na sportovní motor BMW 328 s tak zvanou "V" hlavou.
Fotografie z dobového továrního propagačního materiálu.
Řez hlavou motoru BMW 328, kde je názorně vidět svislý rovný sací kanál - tyto motory měly tři spádové karburátory Solex, montované uprostřed nad hlavou válců, které zásobovaly vždy sousední dvojici válců. Sací ventil byl ovládán obvyklým způsobem svislou tyčkou od vačkového hřídele (OHV).
Raritním řešením bylo ovládání výfukového ventilu dvěma tyčkami - dlouhou svislou od vačkového hřídele k pravoúhlému vahadlu a krátkou vodorovnou, probíhající napříč hlavou od tohoto vahadla k vahadlu ventilu. Toto řešení umožňovalo montovat na sériový blok motoru osobních vozů řady 326 vysokokompresní hlavu válců s polokulovitým spalovacím prostorem. Z původně cestovního motoru o výkonu 55 ks tak vzniknul vysoce sportovní motor o výkonu 80 ks.
Jeden z posledních u nás od války dochovaných sportovních vozů BMW 328, původně patřící panu Dudovi z Ledenic.
Snímky jsou z výstavy Mobil Salon v Českých Budějovicích - v této době byl vůz již v rukou dalšího majitele a nově přelakován. Foto Hošťálek
Ne všechny vozy BMW 328 byly karosovány v mateřské továrně. Tady je příklad luxusní kabrioletové karoserie (pravděpodobně Wendler), postavené na zakázku. Vůz míval v šedesátých letech pan Hejduk.
Fotografie získána od paní Hejdukové z Českých Budějovic.
Po druhém světové válce zůstala na našem území celá řada sportovních vozů BMW 328. Na snímku z poválečné soutěže je jden z nich v okamžiku startu na náměstí v Českých Budějovicích.
Fotografie získána od paní Skamenové z pozůstalosti po jejím manželovi.
Ze stejné soutěže v Českých Budějovicích je i tato fotografie, na které je další BMW 328 na českobudějovickém náměstí.
Také tato fotografie pochází od paní Skamenové z pozůstalosti po jejím manželovi. |