|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111 |
|
NIMBUS - sidecary
Výrobce:
NIMBUS BRDR. FRIIS/HANSEN, Omøgade 5, Vognmagergade 2 @ Sidecary s patentovaným podvozkem, se čtyřbodovým uchycením pomocí kulových kloubů, držených kleštinami.
Ukázka připojeného podvozku sidecaru k motocyklu Nimbus, modelové řady 1934.
V prospektu se psalo, že tento patentovaný podvozek je vyroben ze speciální pérové oceli, přičemž jednotlivé jeho díly jsou spojeny šroubováním a nýtováním. Přední část karoserie je nesena pružným pérem z ploché oceli, zadní část karoserie podepírá dvojice spirálových pružin. Připojení k motocyklu je čtyřbodové, přičemž jak oba spodní úchyty, tak i obě šikmé vzpěry jsou s rámem motocyklu spojeny pomocí kleštin, svírajících kulová zakončení.
Vyobrazení z katalogu náhradních dílů, kde jsou uvedené jednotlivé díly, ze kterých se skládaly podvozky sidecarů, továrnou dodávaných k motocyklům Nimbus modelů 1934 - 1958.
Specialitou těchto sidecarů byla všechna čtyři kotevní místa provedená jako kulové čepy, které se přitahovaly k rámu motocyklu pomocí dvoudílných kleštin, stahovaných jedním jediným šroubem. V katalogu je uvedeno několik provedení podvozků, lišících se podle let výroby a sice: Model 1934 ....................................................................... č. rámu 501 - 565 Model 1935 rám z ploché pásoviny ............................... č. rámu U 701 - U 1025 Model R 1938 brzděné kolo, půleliptická péra ........ č. rámu R 1201 - R 2540 RB 1938 brzděné kolo, čtvrteliptická péra ..... č. rámu RB 1201 - RB 2540 Model 1948 brzděné kolo, trubkový rám ............ č. rámu RB 2541 - RB 3424
Nimbus model 1935 se sportovním sidecarem - kolorované vyobrazení z prospektu 1935.
Nimbus model 1935 se sportovním sidecarem.
Fotografie motocyklu Nimbus model 1935 s luxusním sidecarem ACAP dánské firmy
Sidevognsfabrik Lille Farimagsgade 10, Kobenhaven
Sidecar ACAP dánské firmy Sidevognsfabrik Lille Farimagsgade 10, Kobenhaven v renovovaném stavu, na snímku připojený k poválečnému Nimbusu z padesátých let.
Nejznámějším sidecarovým provedením motocyklů Nimbus byly stroje Dánské pošty v tradičním, nápadně žlutém, nátěru.
Stroj na snímku je poválečný typ, cca z roku 1952...
... a tentýž stroj, fotografovaný ze strany sidecaru. Průhledný ochranný štít, doplněný ve spodní části plachtičkou, nepatřil ke standardní výbavě.
Poválečnou verzí žlutého motocyklu Nimbus s poštovním sidecarem se Dánská pošta pochlubila i na této sběratelsky zajímavé poštovní známce.
Autory známky byli pánové Fritz Knudsen a Lars Sjööblom. |