JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


NIMBUS - sidecary


nákladní sidecar Nimbus Výrobce:
NIMBUS
BRDR. FRIIS/HANSEN, Omøgade 5, Vognmagergade 2 @


Sidecary s patentovaným podvozkem, se čtyřbodovým uchycením pomocí kulových kloubů, držených kleštinami.
podvozek sidecaru BRDR Friis-Hansen Ukázka připojeného podvozku sidecaru k motocyklu Nimbus, modelové řady 1934.
V prospektu se psalo, že tento patentovaný podvozek je vyroben ze speciální pérové oceli, přičemž jednotlivé jeho díly jsou spojeny šroubováním a nýtováním. Přední část karoserie je nesena pružným pérem z ploché oceli, zadní část karoserie podepírá dvojice spirálových pružin. Připojení k motocyklu je čtyřbodové, přičemž jak oba spodní úchyty, tak i obě šikmé vzpěry jsou s rámem motocyklu spojeny pomocí kleštin, svírajících kulová zakončení.
podvozek sidecaru Nimbus Vyobrazení z katalogu náhradních dílů, kde jsou uvedené jednotlivé díly, ze kterých se skládaly podvozky sidecarů, továrnou dodávaných k motocyklům Nimbus modelů 1934 - 1958.
Specialitou těchto sidecarů byla všechna čtyři kotevní místa provedená jako kulové čepy, které se přitahovaly k rámu motocyklu pomocí dvoudílných kleštin, stahovaných jedním jediným šroubem.
V katalogu je uvedeno několik provedení podvozků, lišících se podle let výroby a sice:

Model 1934 ....................................................................... č. rámu 501 - 565

Model 1935 rám z ploché pásoviny ............................... č. rámu U 701 - U 1025

Model R 1938 brzděné kolo, půleliptická péra ........ č. rámu R 1201 - R 2540
RB 1938 brzděné kolo, čtvrteliptická péra ..... č. rámu RB 1201 - RB 2540

Model 1948 brzděné kolo, trubkový rám ............ č. rámu RB 2541 - RB 3424

Nimbus model 1934 se sportovním sidecarem.
Nimbus_Army_1935 Nimbus model 1935 s vojenským sidecarem - kolorované vyobrazení z prospektu 1935.
Nimbus_nakladni_side_1935 Nimbus model 1935 s nákladním sidecarem - kolorované vyobrazení z prospektu 1935.
rodinný sidecar 1935 Nimbus model 1935 s rodinným sidecarem - kolorované vyobrazení z prospektu 1935.
sportovní sidecar 1935 Nimbus model 1935 se sportovním sidecarem - kolorované vyobrazení z prospektu 1935. Nimbus model 1935 se sportovním sidecarem.
cenik_sidecaru Ceník sidecarů, dodávaných v roce 1935.
se_sidecarem_ACAP Fotografie motocyklu Nimbus model 1935 s luxusním sidecarem ACAP dánské firmy

Sidevognsfabrik Lille Farimagsgade 10, Kobenhaven
Nimbus se sidecarem ACAP Sidecar ACAP dánské firmy Sidevognsfabrik Lille Farimagsgade 10, Kobenhaven v renovovaném stavu, na snímku připojený k poválečnému Nimbusu z padesátých let.
Pošťák Nejznámějším sidecarovým provedením motocyklů Nimbus byly stroje Dánské pošty v tradičním, nápadně žlutém, nátěru.
Stroj na snímku je poválečný typ, cca z roku 1952...
... a tentýž stroj, fotografovaný ze strany sidecaru. Průhledný ochranný štít, doplněný ve spodní části plachtičkou, nepatřil ke standardní výbavě.
Nimbus poštovní známka Poválečnou verzí žlutého motocyklu Nimbus s poštovním sidecarem se Dánská pošta pochlubila i na této sběratelsky zajímavé poštovní známce.
Autory známky byli pánové Fritz Knudsen a Lars Sjööblom.