![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 AERO - MINOR JIKOV - karburátory motocyklové TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
ZÜNDAPP K 800
Čtyřválcový, obsahově nejsilnější, motocykl značky Zündapp, určený hlavně pro jízdu se sidecarem.
Technické údaje Zündapp K 800:
Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený čtyřválec SV Typ: Zündapp K 800 Počet válců: 4 Uspořádání: plochý čtyřválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 62 mm x 66 mm Objem válců: 791 ccm Maximální výkon: 22 ks při 4.300 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 5,6 Otáčky normální: 2.100 ot./min. při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.500 ot./min. při 125 km/hod. Ventilový rozvod: SV Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet ložisek klikového hřídele: 1 kluzné a 1 kuličkové Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek Hlavy válců: snímací, z lehké slitiny, společné vždy pro oba sousední válce Zapalování: bateriové 6 V, typ Bosch REA 50/6 Dynamo: Bosch 60 Watt Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Originální svíčky: Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu Karburátory: jeden, Amal 5/406 SP speciální provedení Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem Počet rychlostí: 4 Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3,0 2. stupeň 1 : 1,9 3. stupeň 1 : 1,15 4. stupeň 1 : 0,955 Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky Přenos síly na zadní kolo: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převod: sólový 1 : 4,55 sidecarový 1 : 5,6 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování Stojan: hlavní centrální a pomocný pod předním kolem Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými pružinami Parametry Délka: 2.165 mm Šířka: 815 mm Výška: 900 mm Světlost: 110 mm (pod motorem) Výška sedla: 720 mm Vlastní (pohotovostní) váha: 199 kg Dovolené zatížení: 200 kg Objem nádrže: 12,5 l Náplň oleje v motoru: cca 3 l (ve vaně motoru) Spotřeba na 100 km: sólo 5,5 litru při rychlosti 60 km/hod. Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 l Nejvyšší rychlost: sólo 120 - 125 km / hod. se sidecarem 100 km / hod. V době, kdy s ním ing. Hůlka jezdil, byl stroj ještě velmi původní (až na nosič a koncové/brzdové světlo Scintilla). Později ale ing. Hůlka prodal sidecar a následně i zadní výplně rámu. V osmdesátých letech stroj zapůjčil Petru Hošťálkovi, který jej repasoval pro natáčení válečného filmu. Při té příležitosti stroj dostal nový nátěr (Feldgrau - polní šeď) a Petr Hošťálek s ním ve filmu následně účinkoval. "Dva Karlové Pelákové" a čtyřválec Zündapp K 800 coby rodinné vozidlo... Archiv: Karel Pelák (ten tehdy v sajdě) Čtyřválec Zündapp K 800 s jednotným sidecarem (Einheitsbeiwagen Wk) na výstavě "Automotosalon plzeňského Veteran Clubu", která se konala na ještě fungujícím plzeňském Výstavišti v říjnu roku 1989. Archiv: Karel Pelák |