|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" OGAR 350 (Jawa) - 1948 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
ZÜNDAPP DB 200
Cestovní dvoutaktní jednoválcový motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu, s pohonem zadního kola řetězem. Byl vyráběn v období 1935-40 a po druhé světové válce s minimálními změnami ještě v letech 1947-51.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou Typ: DBL 200, tříkanálový Počet válců: 1 Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 70 mm Objem válců: 198 ccm Otáčky normální: 3.100 ot./min. při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.100 ot./min. při 80 km/hod. Maximální výkon (brzděný): 7 ks při 3.850 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 6,1 Válec: stojatý, litinový Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé Ojniční ložisko: jehlové s klecí Píst: z lehké slitiny Výfuk: dvě výfukové roury a dva rozebíratelné tlumiče Mazání: olejem přidaným do benzínu Zapalování: bateriové 6 V Noris Dynamo: setrvačníkové 30/50 W Karburátor: Bing A 2/20/0 dvoušoupátkový s regulací vzduchu Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, třecí lamely obložené materiálem Jurid Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,18 Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem Počet rychlostí: 3 Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže Převody: 1 – 1 : 3,3 2 – 1 : 1,72 3 – 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem Převodový poměr: 1 : 2,66 Rám: trubkový dvojitý, dole otevřený, vzadu neodpérovaný Stojan: centrální Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně Kola: 19" drátová, vpředu i vzadu s výsuvnou osou Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké Zadní blatník: odklopný Sedlo: gumové, odpérované dvěma tlačnými spirálovými péry Rozvor: 1.300 mm Délka: 2.000 mm Šířka: 750 mm Výška: 900 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 680 mm Výška rukojetí řidítek: 820 - 860 mm (přestavitelná) Vlastní váha: 120 kg bez náplní Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 280 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba na 100 km: 2,75 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru Nejvyšší rychlost: 85 km / hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1935 ................. 208 001 - 209 600 1936 ................. 209 601 - 226 600 1937 ................. 226 601 - 241 150 1938 ................. 241 151 - 256 000 1939 ................. 256 001 - 264 957 1940 ................. 264 958 ----->
Dobový prospekt, hlásající:
"Zündapp Modell DB 200 - motocykl pro každého, rychlý a spolehlivý - úsporný a pohodlný!"
V těžce znovu začínajících poválečných letech v Německu byl prakticky každý motorový dopravní prostředek vzácností. Tudíž se nelze divit, že i pouhá dvoustovka byla dobrá na to, aby tahala nákladní sidecar, používaný začínajícími živnostníky či menšími firmami.
Ten na obrázku je od firmy Steib. |