|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 AERO - MINOR JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 25 - traktor Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c |
|
ZÜNDAPP - Sidecary
Dobová reklamní kresba, znázorňující motocykl Zündapp S 500 - čtyřtakt s anglickým motorem Python (Rudge) - sse sidecarem. Vzhledem k tomu, že tento motocykl měl startovací páku vpravo, byl sidecar na levé straně.
Zündapp DB 200 byl, se svými pouhými sedmi koňskými silami, relativně "slabý" motocykl. Přesto byl nabízen i se sidecarem a to dokonce nákladním, rozvážkovým. Ve válečném Německu to byla jedna z příležitostí pro drobné živnostníky - tedy pokud byli pro chod Říše natolik nepostradatelní, že dostali povolení k jeho používání a k tomu nutné přídělové poukázky na nedostatkový benzín.
Uzavřený nákladní sidecar na továrním reklamním snímku je od firmy Steib.
Z válečných let je tato tovární fotografie vojenského stroje Zündapp KS 600 W s podvozkem pro jednotný armádní sidecar.
Podvozky těchto sidecarů vyráběla firma Zündapp, karoserie na ně dodávala specializovaná firma Steib. |