JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


FRAMO lehký nákladní typ V 501-2


Framo V 501-2
Názorný řez čtyřpístovým dvouválcem Framo V 501. Pohonnou jednotkou dodávkového vozu Framo byl vodou chlazený dvoutaktní motor, pracující na dvoupístovém principu. Tedy čtyřpístový dvouválec, kdy vždy dvojice pístů měla společný spalovací prostor. Vtip této konstrukce spočíval v tom, že jeden z pístů řídil otevírání a zavírání přepouštěcího kanálu, kterým proudila do spalovacího prostoru nasátá směs a druhý píst řídil otevírání a zavírání výfukového kanálu, kudy odcházely spálené zplodiny.
U nás toto řešení používaly před válkou závodní motory brněnských automobilů "Z" a poválečné motory slovenských motocyklů Manet.