![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JAWA 350 ccm typ 361 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
CUCCIOLO - Ducati
Čtyřtaktní italský motorek 50 ccm, určený pro jízdní kola.
U nás se tento motorek objevil v poválečných letech, kdy ho začal dovážet a prodávat Jaroslav Juhan z Prahy.
V roce 1950 o něm podrobněji referoval časopis Motocykl: Čtyřtaktní italský motorek Cucciolo má ventily v hlavě.Obsah 48 ccm. Montuje se pod střed pedálů. Pohyb se na zadní kolo převádí řetězem. Spotřebuje 1 litr benzínu na 100 km . Spotřeba oleje je o 3/4 menší než u dvoutaktu. Montuje se mezi pedály třemi třmeny, vybavenými gumovými vložkami. Výkon 1,25 koně. Motor obsahuje rychlostní skříňku se dvěma rychlostmi. Disková spojka je v oleji. Celý motor váží 9,8 kg. Má svíčku 12 mm a dosahuje až 5 200 ot./min. Ve Švýcarsku stojí 460 frs. Namontován na kole s odpérovanou vidlicí, jež je vybaveno bubnovými brzdami a tachometrem, stojí 900 frs. L"ehká nákladní tříkolka Cucciolo pro zavazadla až do váhy 80 kg stojí 1 090 frs (v té době byl švýcarský frank za 12 Kčs). Dnes je tento exponát k vidění v Jihočeském motocyklovém museu v Českých Budějovicích, už ale bez sidecaru, který se nedochoval. |