|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
Výjezd motocyklem z roku 1904 na Grossglockner (2011)
Poslední den července 2011 byl zdolán vrchol vysokohorské alpské silnice na Grossglockneru - a to na řemenovém stroji Rösler & Jauernig z roku 1904!
Sto sedm let starý motocykl někdejšího výrobce z Ústí nad Labem měl jednoválcový motor o obsahu 330 ccm, který jako nový dával necelé tři koně výkonu. V době svého vzniku byl pokládán za stroj silný. Jenže ve spojení s klouzajícím plochým koženým řemenem, pohánějícím zadní kolo přímo od hřídele motoru, bez jakékoliv spojky či rychlostní skříně, to na 12-ti až 14-ti procentní stoupání nestačí. Bylo tedy nutno přišlapávat a to hodně! Oba aktéři tohoto sportovního výkonu, pánové Libor Marčík (majitel stroje) a Petr Hošťálek (Jihočeské motocyklové museum) se tedy v průběhu výjezdu na vrchol za řidítky opravdu pořádně zapotili...
Jízda motocyklu Rösler & Jauernig do vrchu Grossglocknerského doplněna byla dvojicí slovutných cyklistů s následujícím výsledkem:
První v cíli byl se zničujícím náskokem dvaceti devíti minut prof. Pavel Pafko - na fotografii se zářící gloriolou vítěze...
Druhý v pořadí dosáhl vrcholu cyklistický a motoristický novinář Jan Králík.
Teprve za dalších 37 minut poté, co oba tito zmínění vrcholoví cyklisté již pohodlně usedli do horského restaurantu, dorazil do cíle se zpocenými a střídajícími se jezdci motocykl...
Pravdou ovšem jest, že ještě mnohem lepšího výsledku v jízdě do vrchu Grossglockner dosáhnouti by mohl jezdec, který by své soustředění nerozptyloval galantními rozhovory s dámami!!!
|