|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) ZETOR 15 - traktor 2010 - Renovace motoru A.K.D. OGAR 350 (Jawa) - 1948 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
18.4.2024 Napsali o nás - Jízda na Slavii je pohodlná Motocykly vojenské - HARLEY-DAVIDSON 42 WLA - 1943 16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 |
|
100 let Autoklubu České republiky - 2004
Autoklubu České republiky je právě 100 let…
…a tak se tuto sobotu, 24. dubna 2004, časně ráno a bez ohledu na počasí, vydá na trať vzpomínkové hvězdicové jízdy tři sta vybraných historických vozidel z různých koutů naší republiky. Cíl je pro všechny v Praze, v Opletalově ulici, před budovou Autoklubu. Každý z přihlášených si pokládá za čest, že se může zúčastnit. A to i přesto, že jedinou odměnou bude plaketa, vydaná k této příležitosti.
Možná si leckdo dodnes pamatuje zářivě zlatý zubatý znak předválečného Autoklubu republiky československé se státním lvíčkem uprostřed. Byl smaltovaný v barvách trikolory a ještě v šedesátých letech zdobil chladiče mnoha českých i slovenských automobilů. Jejich řidiči, obvykle „gentlemani silnic“, byli na něj náležitě hrdí.
Potom pomalu přestával být vidět a potkat ho se stávalo čím dál vzácnějším. To, jak se ze silnic začaly vytrácet hranaté karosérie vyběhlých typů - a spolu s nimi i ono gentlemanství za volantem. Mizející znak autoklubu měla v té době nahradit tmavomodrá placka Svazarmu, na které byl volant s připlácnutou rudou hvězdou. To začínaly jezdily Spartaky a po nich první Octávie. Jenže ta svazarmovská placka už nikdy nikomu tak k srdci nepřirostla. Snad proto, že někdejší demokratický autoklub byl dobrovolně povinným Svazarmem zcela nedemokraticky zrušen. A možná i proto, že ta placka předválečnému znaku se lvíčkem nesahala po kolena ani po výtvarné stránce…
Ani se nelze divit, že ve snaze navázat na demokratickou tradici autoklubu předválečného se autoklub současný vrátil k téměř nezměněné podobě původního znaku. Z něj vychází i plaketa sobotní vzpomínkové cílové jízdy. Ne, nedělejte si naději, bude neprodejná. Šanci ji získat má skutečně jen každý z oněch tří set jezdců, pokud se svým historickým strojem dojede až před budovu Autoklubu České republiky.
Pro účastníky z jihočeského regionu je start v 7.00 ve Vyšším Brodě a v 8.00 bude šance je pozdravit během krátké zastávky na českobudějovickém náměstí Jiřího z Poděbrad. Jen tak namátkou – z Jihočeského motocyklového musea vyrazí na trať motocykl Harley-Davidson z roku 1942, v sedle s Petrem Hošťálkem. Z Českých Budějovic odstartuje i kabriolet Praga Lady Josefa Mrázka. A za volantem velmi rychlé červené sportovní aerovky se za svou plaketou vydá také Emil Roděj z Hluboké u Borovan spolu se svým spolujezdcem Radkem Ambrožem.
|