![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 OHV model F - 1929 ZETOR 15 - traktor SIDECARY - přehled výrobců 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
17.5.2022 M - MERCEDES - BENZ 170-V 10.5.2022 Tiskové zprávy - 1. Mezinárodní rallye historických automobilů České Budějovice 1966 6.5.2022 Expedice Peking 40.000 km - 26 Zhodnocení |
|
ŠKODA nákladní typ 404 D
Původní článek pro Truck Magazín (květen 2010) od Petra Hošťálka.
Konstrukčně byl velmi příbuzný typům 304 a 504, ale s tím rozdílem, že jako vůbec první náklaďák v historii firmy Škoda dostal vznětový naftový motor. Továrna tím zareagovala na celosvětový trend, kterým se začaly prosazovat dieselové motory v těžké nákladní dopravě. Skládaný klikový hřídel měl jednotlivé sekce sešroubované a byl uložen ve válečkových ložiskách velkého průměru. Ventilový rozvod byl OHV, tedy se svislými ventily v hlavě motoru, ovládanými přes vahadla dlouhými tyčkami od vačky, uložené v horní levé části odlitku klikové skříně. V hlavách byly vložené kulovité předkomůrky, přitažené převlečnými maticemi. Do předkomůrek shora ústily vstřiky, ve spodní části do nich čněly pracovní konce šikmo uložených žhavicích svíček. Ventilový rozvod byl OHV. Paralelní visuté ventily v hlavách válců byly ovládané prostřednictvím vahadel a dlouhých tyček od vačkového hřídele, uloženého vlevo ve vrchní části odlitku motorové skříně. Vůz měl zásadně ocelové disky s dělenými ráfky, vozy starších sérií používaly vysokotlaké pneumatiky rozměru 34 x 7 SS, později se začaly montovat pneumatiky 9,00 – 20.
Převodovka byla sešroubovaná do jednoho bloku s motorem, řadila se přímou pákou uprostřed kabiny. Spojku měly všechny verze vozů 404 D suchou, vícelamelovou, ale převodová skříň měla nejdřív jen čtyři rychlosti a zpátečku, později se začaly montovat skříně pětistupňové.
|