JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Info pro novináře, presskit.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Drsné NEPÁLSKÉ SILNICE - díl druhý

Druhý díl článku Petra Hošťálka "Cestování pod Himalájskými velikány II.

Truck Magazín - březen 2011.
Indické a nepálské náklaďáky, to jsou v podstatě tři značky: Tata, vycházející převážně ze spolupráce s firmou Mercedes-Benz, Swaraj mající úzké spojení se značkou Suzuki a Eicher, což je velký nadnárodní koncern, produkující kromě obřích vícenápravových kamionů i nepřebernou řadu autobusů různých velikostí.
Ten nezaměnitelný mercedesácký chladič! Jinak ale všechna nepálská nákladní auta, díky svým barvám, vypadají, jako kdyby Nejkrásnější ze všech náklaďáků Tata mi připadal ten úplně nejstarší, který byl do puntíku přesnou kopií kapotového Mercedesu z padesátých let.
Jenže tyhle vozy ani v Nepálu, ani v dnešních ulicích Delhi, už moc nepotkáte. I na tamní poměry už jsou to veterány, takže jsem "ulovil" jen tři snímky a všechno to byly už odstavené polovraky.
Ale mimo velká města v Indii prý pořád ještě jezdí.
Takového krasavce si odtamtud dovézt, tak je člověk rázem mezi evropskými sběrateli historických náklaďáků "King"…
Jedna z mála havárií, které jsme za dva a půl tisíce kilometrů Nepálem potkali. Výstražných trojúhelníků mají kluci vpředu na kabině dost. Ale na silnici, za vozem, samozřejmě žádný... Kabiny třínápravových kamionů Tata mi neodbytně připomínaly spíš předek vagonu nebo lokomotivy než obvyklou tvář trambusového náklaďáku. Dojem železničního vozidla navozuje nejen jejich napříč prohnutý tvar střechy, ale i rovné bočnice kabiny z nýtovaného hliníkového plechu a úzká okýnka.
Pokračování reportáže v březnovém čísle časopisu Truck Magazín 2011...