|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
NORTON 500 OHV - typ ES 2
Klasický britský cestovní motocykl s mimořádně stabilním a tuhým rámem, vhodným i pro připojení sidecaru (postranního vozíku).
Výrobce: Norton Motor Limited, Bracebridge Street, Birmingham, England
Technické údaje Norton ES 2 (verze pro ČSR)
Motor: stojatý jednoválcový čtyřtakt OHV Vrtání: Ø 79 mm Zdvih: 100 mm Obsah: 490 ccm Kompresní poměr: 1 : 7 Výkon: 21 ks při 5.500 ot.min. (15,4 kW) Kroutící moment: 3,8 kpm při 3.750 ot./min. Nejvyšší otáčky: 6.000 ot./min. Klikový hřídel: skládaný Ložiska klikového hřídele: vlevo dvě valivá, vpravo bronzové pouzdro Ojniční ložisko: dvě řady válečků Píst: z lehké slitiny, s plochým dnem a vybráním pro ventily (2 těsnící a 1 stírací kroužek) Mazání: tlakové oběžné se suchým karterem s olejem v nádrži pod sedlem Olejové čerpadlo: rotační pístové, dvojsekční Olejová nádrž: 2 litry, pod sedlem Náplň: přes 5°C M13A nebo M12A (SAE 50), do 5°C M6A nebo M9A, pod -15° M4A Karburátor: dvoušoupátkový AMAL Monobloc 378 Elektrická výzbroj: bateriové zapalování 6 V Baterie: Lucas PUZ 7E/11 amp/hr, ukostřen + pól (kladný!) Alternátor: šestipólový Lucas typ R.M.15 - 6V/60 W Usměrňovač: selénový Zapalovací cívka: Lucas MA 6 Svíčka: KLG FE 80; Lodge 2 HLN; Champion N5; PAL 14-7R Spojka: 4-lamelová, v olejové lázni, odpružená 6-ti gumovými segmenty Primární převod: řetězem 5" x .305" (12,75 x 7,75 mm), 76 článků v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,1 (18 : 43 zubů) Náplň oleje: 0,35 litru PP7 Převodovka: čtyřstupňová, oddělená Převody: 1.stupeň - 1 : 2,56 2.stupeň - 1 : 1,70 3.stupeň - 1 : 1,22 4.stupeň - 1 : 1 Řazení: nožní, na pravé straně Spouštěcí páka (kickstarter): na pravé straně Náplň oleje: 0,5 litru celoročně PP-7 Sekundární převod: řetězem 5/8 x ¼“, 91 článků Převodový poměr: 1 : 2,39 (18 : 43 zubů) Rám: kolébkový, dvojitý trubkový, svařovaný, s možností připojení sidecaru Přední vidlice: Roadholder, teleskopická s olejovým tlumením Propérování: 114 mm Zadní vidlice: kyvná Zadní pérování: dvojicí pružících jednotek s olejovým tlumením Propérování: 82 mm Dvojsedlo: s pěnovou vložkou Kola: 19” 40-drátová Ráfky: 1,85 B x 19“ prohloubené ocelové Pneu přední: 3,00 – 19 s vodicím vzorem Pneu zadní: 3,50 - 19 Brzdy: čelisťové, plnonábojové hliníkové bubny Průměr předního bubnu: Ø 203,2 mm Průměr zadního bubnu: Ø 177,8 mm Šířka obložení: 31,75 mm Parametry: Rozvor: Délka: 2.170 mm Šířka: 670 mm Výška: 1.020 mm Světlost: 165 mm Výška sedla: Váha suchá: 167 kg Váha pohotovostní: 177 kg Dovolené zatížení: 160 kg Max.přípustná celková váha: 337 kg Objem nádrže: 14,2 litru Spotřeba na 100 km: 4,2 litru Max. rychlost: 120 km/hod. (bez čističe vzduchu 140 km/hod.) Max. stoupavost: 45%
Nožní páka řazení i páka startovací byly "po anglicku" na pravé straně.
Pod sedlem měla místo olejová nádrž, určená pro dva litry oleje. V našich podmínkách byl předepsán v létě olej automobilový M12A, v zimě M6A nebo M4A.
Fotogalerie:
|