Motoristický publicista, historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Výrobce: Eduard Jíra, Praha VIII., Královská tř., proti Svobodárně
20. července 1939 vyšla v časopisu Motor Revue tato fotografie sportovního čtyřtaktního motocyklu Jawa 350 OHV v kombinaci s lehkým levostranným sidecarem firmy ERA model SS. která byla opatřena následujícím textem: "Se závodníkem Dusilem jel známý komik Vlasta Burian svou první cvičnou jízdu na motocyklu Jawa 250 ccm OHV se sidecarem."
Tento stroj továrna Jawa používala k výuce zájemců o motocykly.
Fotografii tehdy pořídil redaktor B. F. Konopa.
Čtyřtaktní Jawy 350 OHV i SV měly dost síly na to, aby byly schopné utáhnout lehčí sidecar. Eduard Jíra proto nabízel pro tyto stroje specielní provedení, uzpůsobené pro připojení k jejich poměrně atypickému rámu z plechových "U" profilů.
Sidecar ERA 25 - Luxus, na reklamním snímku připojený k motocyklu Terrot.
Prospekt s popisem k sidecaru ERA 25 - Luxus
Sidecar ERA typu SS (Super Sport), na tomto reklamním snímku připojený k motocyklu Harley-Davidson 1200 z roku 1929.
Výrobce tvrdil, že toto je jeden z nejkrásnějších sportovních sidecarů a je určen pro sportovce, kibující si ve vysokých rychlostech...
Dvoubarevné lakování, sladěné s barvou motocyklu bylo samozřejmostí, na přání mohly mít vrchní plochy sidecaru lakování v imitaci dřeva, t.zv. "fládrování".
Prospekt s popisem k výše uvedenému typu sidecaru ERA - SS.
Sidecar ERA - Torpedo měl karoserii z hliníkového plechu, která měla pro usnadnění nastupování odklápěcí horní část s celuloidovým průhledným štítem.
Firma se v prospektu chlubila tím, že spojky (mufny) rámu nejsou letovány, jak bylo v té době zvykem, nýbrž postahované šrouby a tudíž nepoškozené ohněm.
Prospekt s popisem k výše uvedeného hliníkového sidecaru model ERA - Torpedo, na vyobrazení připojeného k motocyklu Terrot.
Nákladní skříňový sidecar ERA, na tomto reklamním obrázku připojený k motocyklu Indian z roku 1927 a reklamní prospekt s popisem k tomuto sidecaru.
Reklamní inzerát, ve kterém Eduard Jíra využil popularity pánu Strommera a Uhra, kteří s motocyklem Praga BD a sidecarem ERA projeli Afriku.
A tady jsou pánové Strommer a Uher již v pořádku se svou Pragovkou i s osvědčeným sidecarem ERA zpět...
Výjimečným a málo známým řešením firmy ERA byl sidecar sklápěcí, na těchto fotografiích ve spojení s předválečným motocyklem OGAR 4.
Snímky se objevily už v roce 1937 v časopisu Motor Revue s následujícím doprovodným textem:
Jarda Kaiser, pražský zástupce Ogarů, dal si postaviti ke své čtyřce speciální sidecar s výkyvným chassis. Jezdec projíždí zatáčky se sklonem jako na solo - ale musí se s tím umět jezdit!
Po válce, v únorovém čísle časopisu Motocykl 1950, se stejný snímek objevil znovu.
Je známa a potvrzena existence jednoho exempláře tohoto sidecaru, dochovaného v Německu.