|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
SVOBODA Diesel-kar 22 TRAKTOR
Svoboda Diesel-kar 22 byl univerzální traktor, vyráběný českou firmou
SVOBODA motor, Ml.Boleslav - Kosmonosy. Byl vybaven dvouválcovým vodou chlazeným vznětovým motorem o síle 22 koní a zákazník ho mohl dostat buď v provedení na pneumatikách, nebo v provedení na ocelových orebných kolech.
Titulní stránka výtvarně velmi pěkného prospektu, vydaného v letech druhé světové války známou tiskařskou firmou V. Neubert a synové, Praha-Smíchov.
Technický popis:
Motor: Dvouválec, 4taktní, předkomůrkový Diesel 22 ks, 1 500 obr./min. s automatickým regulátorem, Ø 100 mm vrtání, 140 mm zdvih, mazání tlakové olejovou pumpou, vyměnitelné válcové vložky. Převodová skříň a zadní poloosy: Přímý náhon z motoru přes spojku na převodovou skříň, na rychlostní suvná kolečka, diferenciál s uzávěrem a poloosy. Počet rychlostí: 4 vpřed a 1 vzad.
Rychlosti traktoru v km při rozměru zadních pneumatik 8 x 20“:
1.rychlost …………. 2,73 2.rychlost …………. 4,82 3.rychlost …………. 8,33 4.rychlost …………. 15 Zpět ……………….. 2,50
Rychlosti traktoru v km s železnými koly Ø 1.000 mm:
1.rychlost …………. 3,25 2.rychlost …………. 5,70 3.rychlost …………. 9,75 4.rychlost …………. – Zpět ……………….. 2,65
Brzdy:
Nožní brzda na zadní kola, ruční brzda pásová, na převody. Přední osa: Masivní přední osa výkyvná. Chlazení: Vodní chlazení pumpou, chladič, větrák. Spojka: Jednolamelová suchá spojka. Řízení: Šnekové, lehce točné, velký volant.
Čistič vzduchu:
Několikanásobný čistič vzduchu dokonale odstraní všechen prach. Závěsný rám: Upraven pro zavěšení všech druhů hospodářského nářadí a vozů. Osvětlení: Osvětlovací dynamo, 2 reflektory, koncová světla, odrazové sklo. Spotřeba nafty: 210 g na 1 ks / hod. Obsah naftové nádrže: 50 l Spotřeba oleje: 0,75 kg za 10 hod. Zatížení: Utáhne po dobré, tvrdé cestě 150 q při rychlosti 15 km až do stoupání 3%, 100 q od 3% do 5 % stoupání, podle stavu jízdní dráhy.
ORÁFOVÁNÍ
Přední kola gumová ………… 5,50 – 18“ Přední železná ………………. Ø 760 mm Zadní kola gumová …………. 8,00 – 20“ Zadní železná ……………….. Ø 1.000 mm Pro zadní kola mohou se použíti též gumy těchto rozměrů: 8,25 – 20“ a 9,00 – 20“
MÍRY A VÁHY:
Celková šířka traktoru na gumách ………… 2,55 m Výška včetně ssacího komínku …………… 1,90 m Šířka ……………………………………….. 1,55 m Šířka se železnými koly …………………… 1,60 m Rozvor ……………………………………... 1,65 m Nejmenší světlá výška …………………….... 265 mm Průměr řemenice ……………………………. Ø 250 mm Šířka řemenice ……………………………… 140 mm Váha samotného stroje …………………… 1 460 kg POČET OBRÁTEK: Řemenice ……………………………………. 1.250 Náhonu samovazače ………………………… 540 Náhonu žací kosy ……………………………. 3,45
Svoboda Diesel-kar 22 jede na naftu i na petrolej!
NAŠE VÝROBKY JSOU NEUSTÁLE ZDOKONALOVÁNY A PŘIZPŮSOBOVÁNY POŽADAVKŮM MODERNÍ VÝROBY A JSOU TUDÍŽ MOŽNÉ PŘÍPADNÉ DIFERENCE ÚDAJŮ V TECHNICKÉM POPISU!
***************************************************************************
GALERIE DOCHOVANÝCH STROJŮ: ****************************************************************************
Krásný originál "dvaadvacítky" se žací lištou má ve své bohaté sbírce Václav Brožka, pořadatel a hlavní organizátor každoročního setkání sběratelů traktorů v jihočeské obci Mahouš.
Na prvním snímku je jeho traktor v parkovišti, na druhém Vašek Brožka osobně, za volantem, v akci. ********************************************************************************
Popisovaný traktor Svoboda Diesel-kar 22 byl vyráběn za druhé světové války a ještě krátce po ní.
Ačkoliv o tom není v prospektu zmínka, nebyl vlastní konstrukcí firmy Svoboda motor, Ml. Boleslav - Kosmonosy. Ve skutečnosti se jednalo o licenčně vyráběný německý dvouválcový traktor DEUTZ typu F 2 M 417 firmy Klöckner-Humboldt-Deutz AG, Köln/Rhein, Deutschland. Snímek velmi pěkného exempláře je z každoroční akce "Rotující setrvačníky"
Zpracováno podle originálního prospektu z archivu Jihočeského motocyklového musea.
|