|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hoálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Vekeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navtěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 15 - 1953 TAP - sidecary Tlusto Kbely OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
18.4.2024 Napsali o nás - Jízda na Slavii je pohodlná Motocykly vojenské - HARLEY-DAVIDSON 42 WLA - 1943 16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 |
|
ES-KA Mofa 98 - model 1937Motorové kolo chebské továrny ES-KA Závody, Kastrup & Swetlik, Cheb, opatřené motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.
Reklamní pérovka z roku 1937, nabízející motokolo zatím jetě s vysokým rámem pánského typu, stejným jako v roce 1936.
V tomto letáku, stejně jako v následujícím prospektu továrna zdůrazňovala, e k řízení těchto motokol není třeba ani řidičský průkaz, ani policejní číslo (SPZ) a dokonce ani povinné ručení!
Cena (viz účet) byla v roce 1938 3.300,- Kč včetně 6,5% daně z obratu.
Bylo to dost, protoe Jawa 175, tedy motocykl schopný regulérního provozu i ve dvou, stál v roce 1936 jen o sto padesát korun víc. Potenciální zákazníky tak motivovalo nejvíc to, e k řízení motorového kola nebyl vyadován řidičský průkaz, ani registrace a povinnost mít policejní číslo. To se ale u v březnu 1939 s příchodem Protektorátu Böhmen und Mähren změnilo a registrace, včetně dovybavení koncovým a parkovacím světlem se podle německých předpisů stala nutná. |