![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.
|
||
![]()
Expedice Peking 40.000 km
Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI Expedice Maroko Na Stalingrad Pyrenejemi na třech kolech - 2000 Nepálem na Enfieldech 2011 - Ostré Thajsko ![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 22 - 1964 AERO - sidecary SIDECARY - přehled výrobců 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
09 Mezi Omskem a Novosibirskem
21. června úterý
Silnice, jak slibovali kluci motorkáři v Omsku je dobrá, dá se jet až sto třicet a tak za to beru. Za chvíli je za mnou sto kilometrů a nedlouho na to přepínám na rezervu. Jenže u pumpy jsem neuspěl, z chraptícího reproduktoru se ozvalo jen „Nerabotajem.“. Když se ptám jak dlouho ještě nebudou, ozývá se důrazněji „Nerabotajem!!“ A když se zeptám proč, reproduktor zařve „NERABOTAJEM!!!“ Takže mi dva kilometry na to dochází benzín definitivně a nezbývá, než najít u cesty plastikovou flašku, udělat z ní nálevku a nalejvat z kanistru. Je to poměrně snadné, tady se kolem silnice válí v průměru deset flašek na kilometr, zkusil jsem si to dvakrát spočítat a vychází to skoro přesně. Dneska patálie s tankováním z kanistru ještě jednou, etapa z Omska do Novosibirsku je dlouhá přes 650 kilometrů a když beru za plyn, tak je spotřeba podstatně vyšší než jindy. Jinak ze zajímavostí jen polití rozpálené mašiny dobře jeden a půl litrem benzínu z vadné hadice u pistole (samozřejmě zaplaceno z mojí kapsy, tady není odvolání) a smrtelný střet se startující vránou. Měla špatnej odhad, asi tu není zvykem, že by sajdkáry jezdily přes sto. Já to naštěstí přežil a plexisklo s levým blinkrem jako zázrakem taky. Šedesát kilometrů před Novosibirskem jsem se poprvé dostal ke trati transsibiřské magistrály, i když jsem k ní musel po Polačce, loukou, hejnem obrovskejch masožravejch sibiřskejch much. Vypadaj jak třímotorový eroplány a žerou zrovna tak! Dokonce i za jízdy na motorce, kterou díky svejm třem motorům snadno dohoněj!!! Ještě fotku „samodělky“, náklaďáku, vyrobeného ruským všeumělem vlastnoručně a jednu fotku, na níž jsou pohromadě stará vahadlová pumpa, hejno sloupů z doby „sověty a elektrifikace Ruska“ a úplně vzadu už čouhající ultramoderní věž mobilního pokrytí… A pak zatáčím k hospůdce, abych si dal talíř soljanky a nemusel večer vařit, a jedu se utábořit k nedalekému jezeru. Do Novosibirska je kousek, to zvládnu hravě před zítřejší snídaní. |