![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.
|
||
![]()
Expedice Peking 40.000 km
Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI Expedice Maroko Na Stalingrad Pyrenejemi na třech kolech - 2000 Nepálem na Enfieldech 2011 - Ostré Thajsko ![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 350 ccm typ 361 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
07 Z Evropy do Asije
5.128 kilometr
Starou motoristickou zkušeností je, že můžeš sebou na cestu vézt libovolný výběr a počet náhradních dílů. Potřebovat ovšem budeš právě a jenom ten, který jsi nevzal. Když jsme spolu s kouzelníkem-restaurátorem Jirkou Musilem motorku na cestu připravovali, nechal jsem ho všechny připojovací díly sadového podvozku dělat dvakrát. Pro jistotu. Kdyby na zdejších silnicích něco prasklo, nebo se ohnulo. Jen jediný kulový čep jsem mu odpustil. Ten přední, který je tak krátký, že mě ani nenapadlo, že by prasknout mohl. Prasknul… Máš-li ovšem onen pokakaný kousek štěstíčka, praskne ten kloub tak šikovně, že ještě pár závitů zbývá. A tak jsem omačkaný konec v místě lomu zapiloval a kloub na zbývající čtyři závity natočil zpátky. Doufám, že starý pan inženýr Meduna, který mě kdysi na liberecké vysoké strojní a textilní učil, měl pravdu, když říkal, že všechnu sílu na libovolně dlouhém šroubu stejně přenášejí vždycky jen první tři závity. V Ufě nebyl čas se tím zabývat dál, čekal na mě šéf stadionu a klubu Ragmana Gadyrova a tak jsem s tím, jak to bylo nouzově opraveno, objel dvakrát celé město a pak ještě kousek po výpadovce, než jsem večer rozbil stan. Dohromady tak sedmdesát kiláčků. Ráno hrůza! Stačil jediný pohled na hřbet pneumatiky a už jsem viděl, jak je vzorek sjetý ke straně! Zatáčím na plácek před první pneuservis, sundavám všechny bágly a začínám povolovat spoje sajdkáru. Černě špinavej sympaťák z dílny se nejdřív chvíli kolem motá, ale když zjistí, že si dělám všechno sám, jen mi pilkou přeřízne rezavý jekl, který leží za dílnou, na dva kusy. Abych měl čím geometrii změřit. Tam, kde to má dělat zhruba jeden centimetr, chybí čtvrt metru!!! Není divu, že to sjíždí gumu! A o pár hodin dýl jsem dojel ke sloupu, kterým je u Zlatoustu značen předěl mezi Evropou a Asií. Fotím motorku tak, že zadní kolo je ještě v Evropě, ale přední už nedočkavě postává na asijské půdě. Japonským ráfkům je to jedno. Japonské motorky jsou dneska doma stejně tak v Evropě jako v Asii, ale kolo od českého sajdkáru Velorex, jakoby si to nerozhodně rozmýšlelo, jestli tahle cesta pro něj není přece jen trochu příliš velké sousto. Zvlášť po tom včerejším incidentu s dnešními následky. Ale já už ho tou Asií nějak protáhnu, v žamberském Velorexportu jsem jim to přece slíbil… |