JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


DKW typ KM 200


TMP5 KM200_MINI Jednoválcový dvoutaktní motocykl s motorem obsahu 200 ccm.

Výrobce:
AUTO/UNION AG, Zschopau/SA.
Werk DKW
Technické údaje DKW KM 200 (model 1936):

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku s 3-stupňovou převodovkou
Typ: B 206
Vrtání: Ø 63 mm
Zdvih: 64 mm
Obsah: 199 ccm
Kompresní poměr: 1 : 5,9
Maximální výkon: 7 ks (5,15 kW) při 4.000 ot./min. (na brzdě)
Otáčky normální: 3.000 při rychlosti 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.000 při rychlosti 85 km/hod.
Mazání: směsí benzínu s olejem
Karburátor: Amal M 76/426, nebo Bing AJ 2/24, nebo Graetzin H 24/24
Válec: stojatý, mírně skloněný vpřed
Hlava válce: z lehké aluminiové slitiny, snímací
Rozvod: okénky ve válci
Ložiska klikového hřídele: 2 x 2, kuličková
Ložisko ojniční: válečkové
Píst: z lehké hliníkové slitiny
Zapalování: DKW 6 V, bateriové
Spínací skříňka: Hassag, nebo Hella, v levé části nádrže
Dynamo: 6V – 50 W na pravém konci klikového hřídele
Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól
Předstih:
Svíčka:

Primární převod: čelními ozubenými koly v olejové lázni
Převodový poměr: 1:2,56

Spojka: vícelamelová v olejové lázni (3 korkem obložené lamely)
Tloušťka korkového obložení: 7 mm
Náplň: motorový olej

Převodovka:
3-rychlostní, sešroubovaná s motorem
Řazení: ruční, v kulise po pravé straně nádrže
1. rychlost - 1:3
2. rychlost - 1:1,5
3. rychlost - 1: 1,04

Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x ¼“
Počet článků: 122
Poměr: 1:2,28

Rám: z ocelových profilů, sešroubovaný
Stupačky: přestavitelné
Stojan: centrální
Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a DKW tlumičem řízení
Přední pérování: centrální spirálovou pružinou, doplněné třecím tlumičem

Kola: 19“ drátová
Ráfky: 2¼ x 19" ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,00 – 19

Objem nádrže: 14 l

Brzdy: mechanické čelisťové
Brzdové bubny: úzké, Ø mm
Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem
Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně

Sedlo: výkyvné seřiditelné, nejdřív kožené Framo, později gumové Pagusa

Parametry:
Největší délka: 2.000 mm
Výška řidítek od země: 830 mm (přestavitelná)
Šířka (přes řidítka): 700 mm
Výška: 890 mm
Rozvor: 1.285 mm
Světlost: 135 mm (pod stojanem)
Výška sedla nad zemí: 675 mm

Váha na přední kolo: 53 kg
Váha na zadní kolo: 57 kg
Vlastní váha (bez paliva): 110 kg
Dovolené zatížení: 180 kg

Nádrž: 13 litrů
Spotřeba směsi: 3 l / 100 km
Spotřeba oleje na 100 km (ve směsi): 0,15 litru
Max. rychlost: 85 km/hod.