|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ZETOR 15 - traktor SIDECARY - přehled výrobců FAVORIT - sidecary ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
JAWA 90 - CrossLehký motocykl obsahu 90 ccm v terénní verzi, vyráběný v letech 1967 - 1973 Výrobce: Považské strojárne Klementa Gottwalda n.p., Považská Bystrica, Slovensko
V době svého vzniku stroj nejmodernější konstrukce v Československu -
jednoválcový dvoutakt se spádovým karburátorem a rotačním šoupátkem, v bloku s pětistupňovou převodovkou a vybavený 12V elektrickou soustavou.
Technické údaje Jawa 90 Cross:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku s 5-stupňovou převodovkou Vrtání: Ø 48 mm Zdvih: 49 mm Obsah: 88,7 ccm Kompresní poměr: 1 : 8,5 Maximální výkon: 9,5 ks při 5.500 ot./min. Maximální kroutící moment: 0,95 kpm při 5.500 ot./min. Palivo: benzín BA min. 84 oktanů Mazání: směsí benzínu s olejem M6A nebo Energol BP v poměru 1:30 (v záběhu 1:25) Karburátor: Jikov 2920 SK Hlavní tryska: 105 Tryska volnoběhu: 52 Jehla šoupátka: 2.zářez shora Šroub bohatosti: povolit o 1/2 otáčky Filtr sání: s papírovou mikrofiltrační vložkou Zapalování: 12 V, bateriové s přerušovačem a cívkou PAL 8V -02-9210.30 Alternátor: 12V / 65W Baterie: 12V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 1,7 - 2,2 mm před horní úvratí Odtrh: 0,35 - 0,45 mm Svíčka: PAL 14-8 R (tepelná hodnota 240 - 260) Vzdálenost kontaktů: 0,5 - 0,7 mm Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: čelními ozubenými koly 3,05 : 1 Převodovka: 5-rychlostní, s nožním řazením vlevo 1. rychlost - 1 : 3,636 2. rychlost - 1 : 2,187 3. rychlost - 1 : 1,55 4. rychlost - 1 : 1,217 5. rychlost - 1 : 1.04 Obsah oleje: 1 litr SAE 30-40 PP7 (PP 80) Sekundární převod: Zcela zapouzdřeným válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 110 článků Převodový poměr: 15 : 34 (počet zubů) t.j. 1 : 2,266 Celkový převod: 1 : 7,17 Rám: trubkový páteřový (dole otevřený s podvěšeným motorem) Přední vidlice: teleskopická, s hliníkovými kluzáky Úhel vidlice: 26° Zdvih: 110 mm Náplň každého teleskopu: á 100 ccm tlumičového oleje Zadní vidlice: kyvná trubková Zdvih: 80 mm Náplň každého teleskopu: á 50 ccm tlumičového oleje Kola: 18“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 18 Pneu přední: 2,75 - 18 Tlak vzduchu vpředu: 1,5 atm Ráfek zadní: 2,50 x 18 Pneu zadní: 2,75 – 18 Tlak vzduchu vzadu: 2,0 atm sólo, 2,5 atm se spolujezdcem Objem nádrže: 10,5 l (z toho 1,5 l rezerva) Brzdy: plnonábojové mechanické čelisťové Průměr bubnů: Ø 125 mm, šíře obložení 25 mm Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Parametry: Největší délka: 2.010 mm Šířka (přes řidítka): 700 mm Výška: 954 mm Rozvor: 1.297 mm Světlost: 180 mm Výška sedla nad zemí: 780 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Vlastní váha (bez paliva): 76 kg Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 275 kg Max. zatížení přední osy: 85 kg Max. zatížení zadní osy: 190 kg Spotřeba: 3,2 l / 100 km (při průměrné rychlosti 60 km) Max. rychlost: 90 km/hod. |