![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 JIKOV - karburátory motocyklové DŘEVOPLYN - náhradní paliva JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC Motocykly civilní - DOUGLAS 2¾ HP - 1914 |
|
STADION S 2V roce 1956, souběžně s vývojem neodpérovaného mopedu Stadion S1 se zkoušely dva exempláře S2 se zadním pérováním, osazené motory Fichtel & Sachs. Po vyrobení prvních deseti motorů Jawa J-552 (v továrně Motor-Jikov n.p., České Budějovice) vznikl tento třetí prototyp S2, do něhož byl zamontován motor výrobního čísla 004. Tento třetí prototyp S2 s motorem J-552 dostal na ředitelský příkaz nástřik efektní červenou metalízou, chromované blatníky i nádrž a v této podobě byl vystaven na Brněnských výstavních veletrzích v roce 1957. V domácím tisku se o tom žádná detailnější zpráva neobjevila, pouze v časopisu Czechoslovak Motor Review byla uveřejněna tato malá černobílá fotografie s modelkou, jejíž sukně prakticky celou zadní kyvnou vidlici zakrývala... Je to neuvěřitelné - továrna se v šedesátých letech rozhodla věnovat tento unikátní kousek vítězi motokrosového přeboru. Ten naštěstí holdoval silnějším motocyklům a tak se darovaný moped uchoval v garáži jeho brněnské vilky ve velmi autentickém stavu s téměř nepoškozeným originálním lakem i chromem. Totálně devastováno ovšem bylo sedlo - jak bylo v průběhu doby u mopedů Stadion obvyklé. |