JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW R 69 S - "budějovická škola"


foto ing. Karel Mika Motocykl BMW R69 S z roku 1964, upravený a během používání postupně modernizovaný českobudějovickými vyznavači značky BMW v době totality.

Základem byl sportovní typ R69 S (600 ccm OHV o výkonu 42 koní / 31 kW při 7.000 ot./min.), který v originálu dosahoval rychlosti až 160 km/hod. a pro motorkáře za železnou oponou byl jen snem.
Číslo rámu: 658 189
Číslo motoru: 658 189
Současná registrační značka: CB-1 56-92

Motocykl byl dle záznamu v Technickém průkazu dovezen z NSR (Západního Německa) jako dar a v dubnu 1965 byl přihlášen a zaevidován pod státní poznávací značkou AH-10-95 na prvního majitele v Radotíně u Prahy, který k němu nechal připojit sidecar vlastní výroby.
Druhý majitel z Veselí n/L. sidecar zrušil a se strojem jezdil na sólo, než jej prodal †Vaškovi Hodnému z Týna n/Vlt., dalšími majiteli pak byli †Venca Cahyna z Českých Budějovic a po něm Vlasta Tomšů, rovněž z Budějovic.
Pohled na palubní desku (foto ing. Karel Mika) Současný majitel Petr Hošťálek stroj zakoupil se stavem tachometru 4.839 km. Skutečný stav ujetých kilometrů je ale neznámý, neboť spínací skříňka, originální tachometr, otáčkoměr, kontrolky i další ovládací prvky byly dle předchozího majitele během úprav několikrát měněny a doplňovány.
Zcela nahoře je vlevo od spínací skříňky akustická (pípák) a vpravo optická (čtvercová zelená kontrolka) signalizace blinkrů.
Červená kontrolka dobíjení je ve spodní části ampérmetru.
Pohled zprava na originální stroj s příplatkovým tandemovým sedlem... (tovární foto) ... a pohled ze stejné strany na stroj upravený (foto ing. Karel Mika)
Rozsah předělávek je nejlépe zřejmý při porovnání motocyklu originálního s motocyklem upraveným.
Vše, co se změnilo, bylo kvůli dlouhému a co možná pohodlnému cestování ve dvou: větší nádrž, dvojsedlo vlastní výroby, kaplička za sedlem s dostatečným prostorem nejen pro doklady, ale i pro důkladnou sadu nářadí a lékárničku, kapotáž předku včetně plexiskla a především uzamykací vodotěsné kufry, amatérsky vyrobené z laminátu tak, aby byly (alespoň na fotografii) pohledově co nejpodobnější originálním kufrům firmy Krauser, u nás za socialismu nedostupným.
Současným majitelem je Petr Hošťálek, tady na ateliérovém snímku ing. Karla Miky (2019).
foto Hošťálek Fotografie s originálním strojem BMW R69S Dr. ing. Miloně Dvořáka ze společného výletu na Fort Hazard (2019).