![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 ČZ 150 c - 1951 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC Motocykly civilní - DOUGLAS 2¾ HP - 1914 |
|
BMW R 69 S - "budějovická škola"Základem byl sportovní stroj 600 ccm OHV o výkonu 42 koní (31 kW) při 7.000 ot./min., který v originálu dosahoval rychlosti až 160 km/hod. a pro mnoho motorkářů za železnou oponou byl jen snem.
Číslo rámu: 658 189
Číslo motoru: 658 189 Současná registrační značka: CB-1 56-92 Motocykl byl dle záznamu v Technickém průkazu dovezen z NSR (Západního Německa) jako dar a v dubnu 1965 byl přihlášen a zaevidován pod státní poznávací značkou AH-10-95. Postupně měl pět předchozích majitelů. Zcela nahoře je vlevo od spínací skříňky akustická (pípák) a vpravo optická (čtvercová zelená kontrolka) signalizace blinkrů. Červená kontrolka dobíjení je ve spodní části ampérmetru.
Rozsah předělávek je nejlépe zřejmý při porovnání motocyklu originálního s motocyklem upraveným.
Vše, co se změnilo, bylo kvůli dlouhému a co možná pohodlnému cestování ve dvou: větší nádrž, dvojsedlo vlastní výroby, kaplička za sedlem s dostatečným prostorem nejen pro doklady, ale i pro důkladnou sadu nářadí a lékárničku, kapotáž předku včetně plexiskla a především uzamykací vodotěsné kufry, vyrobené z laminátu tak, aby byly (alespoň na fotografii) pohledově co nejpodobnější originálním kufrům firmy Krauser, u nás za socialismu nedostupným. |