![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION závodní silniční - 1960 ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
30.6.2025 D - DKW typ KM 200 24.6.2025 N - NERACAR nebo NER-A-CAR Motocykly civilní - BMW R 63 - 1928 |
|
BMW R 69 S - "budějovická škola"Základem byl sportovní typ R69 S (600 ccm OHV o výkonu 42 koní / 31 kW při 7.000 ot./min.), který v originálu dosahoval rychlosti až 160 km/hod. a pro motorkáře za železnou oponou byl jen snem.
Číslo rámu: 658 189
Číslo motoru: 658 189 Současná registrační značka: CB-1 56-92 Motocykl byl dle záznamu v Technickém průkazu dovezen z NSR (Západního Německa) jako dar a v dubnu 1965 byl přihlášen a zaevidován pod státní poznávací značkou AH-10-95 na prvního majitele v Radotíně u Prahy, který k němu nechal připojit sidecar vlastní výroby. Druhý majitel z Veselí n/L. sidecar zrušil a se strojem jezdil na sólo, než jej prodal †Vaškovi Hodnému z Týna n/Vlt., dalšími majiteli pak byli †Venca Cahyna z Českých Budějovic a po něm Vlasta Tomšů, rovněž z Budějovic. Zcela nahoře je vlevo od spínací skříňky akustická (pípák) a vpravo optická (čtvercová zelená kontrolka) signalizace blinkrů. Červená kontrolka dobíjení je ve spodní části ampérmetru.
Rozsah předělávek je nejlépe zřejmý při porovnání motocyklu originálního s motocyklem upraveným.
Vše, co se změnilo, bylo kvůli dlouhému a co možná pohodlnému cestování ve dvou: větší nádrž, dvojsedlo vlastní výroby, kaplička za sedlem s dostatečným prostorem nejen pro doklady, ale i pro důkladnou sadu nářadí a lékárničku, kapotáž předku včetně plexiskla a především uzamykací vodotěsné kufry, amatérsky vyrobené z laminátu tak, aby byly (alespoň na fotografii) pohledově co nejpodobnější originálním kufrům firmy Krauser, u nás za socialismu nedostupným. |