JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


VICTORIA KR 6


archiv Hošťálek Těžký dvouválcový motocykl, určený pro rychlou sólo jízdu i pro jízdu se sidecarem.
Provedení: 1932

Výrobce:
VICTORIA WERKE, A.G. Nürnberg
Technické údaje Victoria KR 6

Motor: čtyřtaktní "boxer" dvouválec s válci podél
Typ: Victoria
Vrtání: Ø 77 mm
Zdvih: 64 mm
Obsah: 596 ccm
Kompresní poměr:
Maximální brzděný výkon: 18 - 20 ks při 4.000 ot./min.
Normální otáčky: asi 2.800 ot./min.
Ventilový rozvod: OHV - ventily v hlavách, ovládané tyčkami
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly
Válce: ze šedé litiny
Hlavy válců: snímací, z hliníkové slitiny
Písty: z lehké slitiny, s bombírovaným dnem a vybráním pro ventily
Klikový hřídel: lisovaný
Počet ložisek klikového hřídele: dvě, kuličková, vpředu jednořadé, u setrvačníku dvouřadé
Pohon vačkového hřídele: čelními koly
Ložiska vačkového hřídele: kluzná
Mazání: oběžné tlakové
Náplň oleje: 2,5 litru v klikové skříni
Karburátor: šoupátkový
Elektrická výzbroj: dynamomagnet Bosch 6V/30W
Koncové světlo: Bosch (pouze na přání)
Houkačka: Bosch
Baterie (pouze na přání): 6V / 7Ah, ukostřen minus pól
Svíčky: Bosch W 175

Primární převod: řetězem Renold 5/8" x 3/8"
Spojka: vícelamelová
Ovládání: ruční páčkou na levé straně řidítek i nožní pákou

Převodovka: třírychlostní
Typ: s koly ve stálém záběru, zabírajícími bočními ozuby
Řazení: přímé, ruční pákou v kulise na pravém straně
Převodové poměry:
1. rychlost - 1 :
2. rychlost - 1 :
3. rychlost - 1 :

Sekundární převod: hřídelem
Rozvodovka: s kuželovými koly se spirálovým ozubením
Převodový poměr rozvodovky: 1 : 4,4 (sólo)
Počet zubů sólo: hruška 14 / talíř 57

Počet zubů side: hruška 12 / talíř 57
Výměna oleje v rozvodovce: každých 500 km

Celkové převody sólo:
1. rychlost - 1 : 11,5
2. rychlost - 1 : 6,3
3. rychlost - 1 : 4,4

Celkové převody side:
1. rychlost - 1 : 13,4
2. rychlost - 1 : 7,4
3. rychlost - 1 : 5,2

Kola: 19-palcová, 40-drátová - vzájemně výměnná
Ráfky: 19 x 3" prohloubené
Pneumatiky: 27 x 4" Ballon (nízkotlaké)
Osy kol: vysouvací

Rám: trubkový uzavřený, ve spodní části dvojitý, letovaný do mufen
Přední vidlice: patent Victoria

Sedlo: výkyvné, odpérované dvojicí vodorovných spirálových per
Stupačky: široké hliníkové podlážky
Stojan: centrální, odlitý (přední stojan na přání)
Nosič: trubkový, nad zadním kolem, připravený pro tandemové sedlo

Přední brzda: čelisťová vnitřní, půlbubnová
Ovládání: ruční páčkou a bowdenem
Zadní brzda: čelisťová vnitřní, půlbubnová
Ovládání: nožní pákou

Výbava:
Sedlo: výkyvné
Osvětlení: Reflektor Bosch
Houkačka: Bosch

Tachometr: zapuštěný v nádrži
Tlumič předního pérování: třecí, seřiditelný, dodávaný na přání
Tlumič řízení: třecí, seřiditelný, dodávaný na přání

Parametry:
Největší délka: 2.100 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm
Rozvor: 1.410 mm
Světlost:
Výška sedla nad zemí: 720 mm

Pohotovostní váha (s palivem): cca 170 kg

Objem nádrže: 16 litrů, z toho rezerva 2 litry
Spotřeba: 4,5 litrů / 100 km
Max. rychlost: 120 - 125 km/hod.