JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
12.11.2024
S - SŮVA Rudolf
11.11.2024
C - CUCCIOLO - Ducati
8.11.2024
S - STADION S 2

BMW - motocykl typ R 47 - závodní verze


Motocykly upravené z typu BMW R47 soukromými jezdci pro silniční závody.
Typ R47 byl již v době svého vzniku motocyklem s velmi sportovním charakterem. Jeho dvouválcový boxer motor se čtvercovou chrakteristikou Ø 68 x 68 mm, půlkulovitými spalovacími prostory a široce rozevřenými ventily byl velmi točivý a spolu s lehkou stavbou podvozku přímo vyzýval ke sportovnímu nasazení...
... s čímž počítala i sama továrna, jak vyplývá z tohoto výstřižku z návodu k obsluze, v němž je doporučeno při závodním nasazení odejmout z pístů stírací pístní kroužky kvůli intenzívnějšímu mazání válců. V praxi to znamenalo větší kouřivost i větší spotřebu oleje během závodu, ale snižovalo to riziko zadření motoru.
Úpravy:

Obvykle se upravoval motor pro vyšší výkon, než bylo původních 18 ks při 4.000 otáčkách. Především zvýšením kompresního poměru montáží pístů s vyšším dnem, popř. i snížením hlav válců.
Další častou úpravou bylo zvětšení průměru ventilových sedel (hlavně ssacího) a spolu s tím použití větších ventilů. Současně s tím se leštily kanály, které někteří jezdci i rozšiřovali.
Ve většině případů se místo společného sacího potrubí a původního karburátoru BMW montovaly karburátory dva, přímo na hlavy válců, a pokud byly rozšířené kanály, pak se používaly karburátory většího průměru.
Možná byla i montáž vačkového hřídele se "závodním" časováním.