![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
| exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
|
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 22 - 1962 (exportní) PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
8.11.2025 H - HANSA 1100 H - HANSA 1700 6.11.2025 Renovace - 2014 - Renovace výměnného závodního motoru HURIKAN Sport 350 |
|
BMW - motocykl typ R 47 - závodní verze
Typ R47 byl již v době svého vzniku motocyklem s velmi sportovním charakterem. Jeho dvouválcový boxer motor se čtvercovou chrakteristikou Ø 68 x 68 mm, půlkulovitými spalovacími prostory a široce rozevřenými ventily byl velmi točivý a spolu s lehkou stavbou podvozku přímo vyzýval ke sportovnímu nasazení...
Úpravy:
Obvykle se upravoval motor pro vyšší výkon, než bylo původních 18 ks při 4.000 otáčkách. Především zvýšením kompresního poměru montáží pístů s vyšším dnem, popř. i snížením hlav válců. Další častou úpravou bylo zvětšení průměru ventilových sedel (hlavně ssacího) a spolu s tím použití větších ventilů. Současně s tím se leštily kanály, které někteří jezdci i rozšiřovali. Ve většině případů se místo společného sacího potrubí a původního karburátoru BMW montovaly karburátory dva, přímo na hlavy válců, a pokud byly rozšířené kanály, pak se používaly karburátory většího průměru. Možná byla i montáž vačkového hřídele se "závodním" časováním. |