|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva |
|
TATRA 75Čtyřválcový osobní automobil vyšší střední třídy se vzduchem chlazeným motorem 1.688 ccm vyráběný v období 1934 - 1942 Výrobce: Závody Tatra, akciová společnost pro stavbu automobilů a železničních vozů, Závod: Kopřivnice na Moravě, Československo
Technické údaje Tatra 75:
Motor: plochý čtyřtaktní čtyřválec (flat four) Vrtání: Ø 80 mm Zdvih: 84 mm Obsah: 1.688 ccm Kompresní stupeň: 5 : 1 Výkon: 30 ks (22,06 kW) při 3.500 ot./min. Písty: z lehké slitiny, rozříznuté, se třemi kompresními a jedním stíracím kroužkem Válce: z kvalitní litiny s obsahem niklu, lité po dvojicích Hlavy válců: snímací, z lehké slitiny "Silumin" Karter motoru: odlitý z hliníku Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná z bílé kompozice Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavách, ovládané tyčkami přes vahadla) Vačkový hřídel: v karteru, běžící v oleji Pohon vačkového hřídele: párem šroubových (větší z nehlučného materiálu) Ventilová vůle sacího ventilu za studena: 0,15 mm Ventilová vůle výfukového ventilu za studena: 0,20 mm Úhel dosedacích ploch ventilů: 30° Časování ventilů: SO 8-10° po HÚ SZ 50° po DÚ VO 54° před DÚ VZ 24° po HÚ Karburátor: Zenith 30 Doprava paliva: samospádem Chlazení: vzduchem, ventilátorem na klikovém hřídeli Mazání: tlakové, oběžné, se zásobou oleje v karteru Olejová náplň v motoru: 3,5 litru Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: vpředu, na přírubě komory spojky Zapalování: 6V bateriové s rozdělovačem, buď Scintilla nebo Bosch Pořadí zapalování: 1 – 2 – 3 – 4 Rozdělovač: s odstředivou regulací Základní předstih: 6° před HÚ (pro benzín okt.čísla 72) Předstih pro benzín okt.čísla 82: cca 7°- 8° Baterie: 6V / 50 Ah Dynamo: 6V/90 W Starter: 6V s nožním zasouváním Spojka: jednolamelová, suchá F&S "Komet" K 12 Převodovka: 4-rychlostní se zpátečkou, doplněná volnoběhem, popř. rychloběhem Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Olejová náplň v převodovce: 1,25 litru (možno PP 90) Řazení rychoběhu: menší pákou uprostřed vozu Hnací náprava: zadní, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem Převod zadní nápravy: dvěma kuželovými soukolími Gleason1 Převod zadní nápravy: 1 : 4,727 Olejová náplň v rozvodovce: 1,5 litru (možno PP 90) Diferenciál: čelní, uvnitř páteřové roury Přední osa: dělená, tvořená dvojicí příčných listových per nad sebou Tlumiče pérování vpředu: kapalinové pákové Řízení: hřebenové, volant vpravo (na přání vlevo) Nožní brzda: hydraulická jednookruhová ATE-Lockheed, působící na brzdové bubny všech kol Ruční brzda: mechanická, lanová, působící na zadní kola Kola: 16" palcové ocelové disky, upevněné 4 maticemi Ráfky: prohloubené 5,00 x 16" Pneumatiky: 5,50 – 16 nebo 5,75 - 16 Huštění vpředu: 1,2 atp Huštění vzadu: 1,4 atp Rozvor: 2.700 mm Rozchod vpředu: 1.250 mm Rozchod vzadu: 1.250 mm Sbíhavost předních kol: 3 – 4 mm Max. délka vozu: 4.212 mm Max. šířka vozu: 1.560 mm Max. výška vozu: 1.509 mm Světlost: 220 mm Pohotovostní váha vozu: 980 kg (zavřený čtyřsedadlový vůz) Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. Spotřeba na 100 km: 12,5 – 13 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Palivová nádrž: 50 litrů, v přídi vozu pod kapotou Cena zavřeného vozu: 39.600,- Kč Cena kabrioletu: 40.700,- Kč ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |