|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 350 ccm typ 361 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov |
|
TATRA 11První osobní vůz t.zv. "tatrovácké koncepce", tedy s motorem vcelku s páteřovým rámem a zadní nápravou s výkyvnými polonápravami, představený v roce 1923. Výrobce: ZÁVODY TATRA, akciová společnost pro stavbu automobilů a železničních vozů. Závod: Kopřivnice na Moravě - Československo
Technické údaje Tatra 11:
Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec (boxer) Typ: 11 Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah válců: 1.155 ccm Výkon: 4 / 11 ks (8,09 kW) Ventilový rozvod: OHV Pohon vačkového hřídele: šroubovými koly Nastavení rozvodu: sací ventil otevírá 8-10°po horní úvrati Ventilová vůle: 0,15 mm sací - 0,20 výfukový Válce: dva, z niklové šedé litiny Hlavy válců: nesnímací, odlité vcelku s bloky válců Počet ložisek klikového hřídele: 2, vpředu kluzné, vzadu kuličkové Mazání: tlakové oběžné se zásobou oleje v karteru motoru Náplň oleje v karteru: 3,5 litru Olejové čerpadlo: zubové Chlazení: nucené, vzduchem, ventilátorem na zadním konci klikového hřídele Karburátor: Zénith Zapalování: magnetové Bosch Základní nastavení předstihu: 4-6° před horní úvratí Dynamo: Bosch RJC 6V/75W Spouštěč: Bosch, 0,4 HP Baterie: 6V Spojka: Jednolamelová, suchá Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, bez synchronizace Řazení: ruční, přímé, pákou uprostřed vozu Přenos síly: spojovacím hřídelem, uloženým v kuličkovém ložisku uprostřed roury rámu Přední náprava: pevná Přední pérování: příčným listovým pérem, doplněné třecím tlumičem Bosch Zadní náprava: hnací, výkyvná, systému Tatra Zadní pérování: příčným listovým pérem, bez tlumičů pérování Rozvodovka zadní nápravy: s dvojicí kuželových soukolí se spirálovým ozubením Diferenciál: čelní Brzda nožní: mechanická lanová na zadní kola brzda ruční: mechanická lanová na zadní kola Řízení: hřebenové, volant vpravo Kola: disková s falcovými ráfky (se záhybem), upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: 26 x 4,4 Rozvor: 2 560 mm Rozchod: 1 220 mm Délka: 3 400 mm Šířka: 1 450 mm výška: 1 500 mm Světlost: 210 mm Průměr otáčení: cca 11,3 m Váha kompletního chassis: 410 kg Pohotovostní váha vozu: 780 kg Nejvyšší rychlost: 80 km/hod. Spotřeba lihobenzinové směsi na 100 km: 9 - 10 litrů Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,1 litru Nádrž: 25 litrů (z toho cca 3-4 litry rezerva) pod kapotou ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |