JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


TATRA 11


První osobní vůz t.zv. "tatrovácké koncepce", tedy s motorem vcelku s páteřovým rámem a zadní nápravou s výkyvnými polonápravami, představený v roce 1923.

Výrobce:
ZÁVODY TATRA,
akciová společnost pro stavbu automobilů a železničních vozů.
Závod:
Kopřivnice na Moravě - Československo
Technické údaje Tatra 11:

Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec (boxer)
Typ: 11
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah válců: 1.155 ccm
Výkon: 4 / 11 ks (8,09 kW)
Ventilový rozvod: OHV
Pohon vačkového hřídele: šroubovými koly
Nastavení rozvodu: sací ventil otevírá 8-10°po horní úvrati
Ventilová vůle: 0,15 mm sací - 0,20 výfukový

Válce: dva, z niklové šedé litiny
Hlavy válců: nesnímací, odlité vcelku s bloky válců
Počet ložisek klikového hřídele: 2, vpředu kluzné, vzadu kuličkové
Mazání: tlakové oběžné se zásobou oleje v karteru motoru
Náplň oleje v karteru: 3,5 litru
Olejové čerpadlo: zubové
Chlazení: nucené, vzduchem, ventilátorem na zadním konci klikového hřídele
Karburátor: Zénith
Zapalování: magnetové Bosch
Základní nastavení předstihu: 4-6° před horní úvratí
Dynamo: Bosch RJC 6V/75W
Spouštěč: Bosch, 0,4 HP
Baterie: 6V

Spojka: Jednolamelová, suchá
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, bez synchronizace
Řazení: ruční, přímé, pákou uprostřed vozu
Přenos síly: spojovacím hřídelem, uloženým v kuličkovém ložisku uprostřed roury rámu

Přední náprava: pevná
Přední pérování: příčným listovým pérem, doplněné třecím tlumičem Bosch

Zadní náprava: hnací, výkyvná, systému Tatra
Zadní pérování: příčným listovým pérem, bez tlumičů pérování
Rozvodovka zadní nápravy: s dvojicí kuželových soukolí se spirálovým ozubením
Diferenciál: čelní

Brzda nožní: mechanická lanová na zadní kola
brzda ruční: mechanická lanová na zadní kola

Řízení: hřebenové, volant vpravo
Kola: disková s falcovými ráfky (se záhybem), upevněná čtyřmi šrouby
Pneumatiky: 26 x 4,4

Rozvor: 2 560 mm
Rozchod: 1 220 mm

Délka: 3 400 mm
Šířka: 1 450 mm
výška: 1 500 mm
Světlost: 210 mm
Průměr otáčení: cca 11,3 m

Váha kompletního chassis: 410 kg
Pohotovostní váha vozu: 780 kg

Nejvyšší rychlost: 80 km/hod.
Spotřeba lihobenzinové směsi na 100 km: 9 - 10 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,1 litru
Nádrž: 25 litrů (z toho cca 3-4 litry rezerva) pod kapotou
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------