JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


DKW typ SB 500


SB500-zprava_mini Těžký dvouválcový dvoutaktní motocykl, vyráběný v období

Výrobce:
Auto Union A/G, Zschopau/SA., Werk DKW
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Technické údaje DKW SB 500:

Motor:
Dvouválcový dvoutakt, sešroubovaný do bloku s 3-rychlostní převodovkou
Typ: PF 500
Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 68 mm
Obsah: 494 ccm
Kompresní poměr: 1:5,8
Maximální výkon: 15 ks při 4.000 ot./min.
Normální otáčky: 2.500 ot./min. při 60 km/hod.
Max. otáčky: 4.000 ot./min při 110 km/hod.
Písty: z legované hliníkové slitiny
Ojniční ložisko: válečkové
Uložení kliky: 3x2 válečkové ložisko
Hlavy válců: jednotlivé, z hliníkové slitiny, snímací
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Množství oleje v motoru: 1 litr
Karburátor: dvoušoupátkový Amal s ruční regulací vzduchu páčkou
Filtr vzduch: Knecht, se síťkou občas vlhčenou olejem
Zapalování: DKW 6 V, dynamobateriové s odstředivým regulátorem předstihu
Dynamo: 6V - 100W na pravém konci klikového hřídele
Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól
Svíčka: 175 T1

Spojka: vícelamelová v olejové lázni (3 korkem obložené lamely)
Tloušťka korkového obložení: 7 mm
Náplň: motorový olej

Primární převod: čelním soukolím v olejové lázni
Převodový poměr: 1:2,34

Převodovka: 3-rychlostní, s ručním řazením v kulise
Typ: DKW - SG
1. rychlost - 1:2,64
2. rychlost - 1:4,4
3. rychlost - 1:1

Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x ¼“
Počet článků:
Převod: 1:1,75 na přání horský (nebo side) 1:2,0

Rám: schválený pro provoz se sidecarem!
Přední část: jednoduchý uzavřený svařenec z lisovaných profilů
Zadní část: trojúhelníkové svařence z profilů, přišroubované

Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení
Přední pérování: centrální spirálovou pružinou, doplněné ručně stavitelným třecím tlumičem

Sedlo: výkyvné seřiditelné, nejdřív kožené Framo, později gumové Pagusa
Kola: 19" drátová
Ráfek přední: 2,50 x 19 prohloubený
Ráfek zadní: 3,00 x 19 prohloubený
Pneumatiky: 3,25 – 19
Huštění vpředu: 1,2 atü
Huštění vzadu solo: 1,4 - 1,6 atü podle váhy jezdce
Huštění vzadu se spolujezdcem: 1,9 - 2,3 atü podle váhy spolujezdce

Brzdy: mechanické čelisťové
Brzdové bubny: půlbubnové
Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem
Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně

Parametry:

Největší délka: 2.125 mm
Šířka (přes řidítka): 820 mm
Výška řidítek: 930 (seřiditelná)
Výška: 950 mm
Rozvor: 1.385 mm
Světlost: 115 pod upevňovacími plechy motoru
Výška sedla nad zemí: 675 mm

Vlastní váha (bez paliva):
Pohotovostní váha:
Dovolené zatížení: 225 kg
Celková přípustná váha:

Objem nádrže: 13 litrů
Spotřeba: 4,5 l / 100 km
Max. rychlost: 115 km/hod.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------