JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
20.7.2021
R - RENAULT 4CV
9.7.2021
Z - ZIS 150
9.6.2021
P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953

ZIS 150


Článek se připravuje...
Technické údaje ZIS 150

Motor: řadový čtyřtaktní 6-válec
Typ: ZIS 120
Vrtání: Ø 101,6 mm
Zdvih: 114,3 mm
Objem: 5.555 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6
Výkon: 90 ks (66,19 kW) při 2.400 ot./min.

Blok motoru: litinový, vcelku se svrškem klikové skříně
Hlava motoru: litinová snímací
Počet ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: SV (spodové ventily)
Pohon vačkového hřídele: čelními koly se šikmým ozubením
Mazání: kombinované tlakové s naběračkami ojnic
Olejové čerpadlo: zubové
Náplň oleje: v olejové vaně motoru
Chlazení: vodní, nucené pumpou s ventilátorem
Karburátor:
Doprava paliva:
Zapalování: 6 Volt, bateriové s rozdělovačem a cívkou
Baterie: 6V/80 Ah
Dynamo: 6 Volt, tříuhlíkové s odpojovačem
Starter: 6 Volt, s odstředivě zasouvaným pastorkem

Spojka: dvoulamelová suchá

Převodovka: 5-rychlostní se zpátečkou, bez synchronizace
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu

Přenos síly na zadní nápravu: kardanem

Rozvodovka zadní nápravy: s kuželovým soukolím a diferenciálem
Převod:

Rám: nýtovaný z ocelových profilů
Řízení: šnekové, vlevo

Přední náprava: pevná, kovaná, ukotvená kulovým čepem
Přední pérování: podélnými listovýmy péry

Zadní náprava: hnací, pevná
Zadní pérování: podélnými listovýmy péry

Nožní brzda: čelisťová mechanická na všechna kola
Ruční brzda: mechanická na zadní kola

Kola: 20“ palcová disková, upevněná 8-ti maticemi
Ráfky: 20“ ploché s děleným okrajem
Pneumatiky: 6,00 – 20“ vzadu ve dvojmontáži

Rozvor: 4.000 mm (157.5 in)
Rozchod vpředu: 1.700 mm (66.9 in)
Rozchod vzadu: 1,740 mm (68.5 in)
Celková délka: 6,720 mm (264.6 in)
Šířka: 2,385 mm (93.9 in)
Výška (přes kabinu): 2,180 mm (85.8 in)
Světlost: 265 mm (10.4 in)
Nájezdový úhel vpředu: 40°
Nájezdový úhel vzadu: 24°

Rozměry valníku:
Využitelná délka ložné plochy: 3.540 mm
Využitelná šířka ložné plochy: 2.250 mm
Výška postranic: 585 mm

Kabina: celoplechová, třímístná

Celková přípustná váha vozu: 3.900 kg (8,598 lb)
Nosnost: 2 tuny

Spotřeba benzínu na 100 km: 29 litrů
Nádrž: 150 litrů (40 US gal), vlevo za kabinou, upevněná k rámu

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text