JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
20.7.2021
R - RENAULT 4CV
9.7.2021
Z - ZIS 150
9.6.2021
P - PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953

GAZ nákladní GAZ-52


Lehký nákladní automobil o nosnosti 2,5 tuny, vyráběný v období 1966-1989.

Výrobce:
Gorkovskij avtomobilnyj zavod, Gorkij, SSSR
Technické údaje GAZ-52:

Motor: benzínový, čtyřtaktní
Typ: M-11 (licence Chrysler - Dodge D5)
Počet válců: 6
Vrtání: Ø 82 mm
Zdvih: 110 mm
Objem: 3.485 ccm
Kompresní poměr: 6,2 : 1
Maximální výkon: 75 ks (55 kW) při 2.800 ot./min.
Maximální kroutící moment: 20,5 kgm (Nm) v rozsahu 1.500 – 1.700 ot./min.
Blok válců: ze šedé litiny se zalisovanými suchými vložkami o délce 50 mm
Písty: z lehké hliníkové slitiny, říznuté a povrchované cínem
Počet pístních kroužků: 4, jeden těsnící chromovaný, jeden normální a dva stírací
Hlava válců: Flathead, snímací, z lehké hliníkové slitiny
Pohon vačkového hřídele: čelními koly s šikmými zuby, vačkové kolo nehlučné (z textolitu)
Ventilový rozvod: SV
SO: 9° před HÚ
SZ: 51° po DÚ
VO: 47° před DÚ
VZ: 13° po HÚ
Předepsaná vůle ventilů: 0,35 mm

Počet ložisek klikového hřídele: 4, kluzná

Chlazení: nucené vodní, s pumpou a ventilátorem
Objem vody v chladiči: 14,5 litru
Karburátor: K-49A nebo K-22G, spádové, s regulovatelnými hlavními tryskami a omezovačem
Palivo: benzín 66 okt.
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Mazání: tlakové oběžné, s dvojí filtrací a chladičem oleje
Náplň oleje v motoru: 7 litrů, v karteru
Zapalování: 12V bateriové s rozdělovačem a cívkou B21 nebo B21-B
Rozdělovač: R-20 s odstředivou a podtlakovou regulací předstihu a ručním korektorem
Základní nastavení předstihu: 8° před HÚ
Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4
Svíčky: M 18 x 1,5 mm, typ M-12/10 nebo M-12/10 (Pal 18/175 nebo Pal 18/225)
Baterie: 2 x 3 ST 80 (12V/80 Ah) nebo 2 x 3 ST 70 (12V/70 Ah)
Dynamo: 12V / 225W typ G21
Regulátor (relé): RR 12
Starter: 12V / 1,7 ks typ ST8 s nožním zasouváním pastorku

Váha samotného motoru: 250 kg
Váha motoru s převodovkou: 310 kg

Spojka: suchá, jednolamelová s mechanickým vypínáním
Převodovka: 4 + Z s přímým řazením pákou uprostřed vozu
Náplň: 3 litry převodového oleje
Převody:
1.rychlost – 1 : 6,40
2.rychlost – 1 : 3,09
3.rychlost – 1 : 1,69
4.rychlost – 1 : 1,00
Zpátečka – 1 : 7,82

Přenos na zadní nápravu: dvojdílným kardanem se středovým ložiskem na příčce rámu

Rám: žebřinový, nýtovaný z lisovaných ocelových profilů U
Uspořádání náprav: 4 x 2
Zadní náprava: pevná, hnací, s nápravnicí typu Ford (svisle dělená skříň rozvodovky)
Rozvodovka: s obloukovým ozubením (Fiat Mammado) a kuželovým diferenciálem
Převodový poměr: 1 : 6,67 ( hruška 6 zubů, talíř 40 zubů)
Náplň rozvodovky: 2,6 litru převodového oleje
Zadní pérování: podélnými listovými péry s pomocnými svazky

Přední náprava: pevná, kovaná, profilu I
Přední pérování: podélnými listovými péry s dvojčinnými hydraulickými tlumiči
Řízení: šnekem a otočnou dvojitou kladkou, bez posilovače, volant vlevo
Volant: čtyřramenný, Ø 450 mm

Brzda nožní: u prvních sérií mechanická, bez posilovače, působící na všechna kola
Brzda nožní GAZ-61M: jednookruhová hydraulická
Brzda ruční: u prvních sérií mechanická kotoučová za převodovkou, působící na zadní kola
Brzda ruční od 1949: mechanická bubnová za převodovkou, působící na zadní kola

Kola: 20“ ocelová disková, upevněná šesti šrouby
Disky: 5,00 S - 20 s plochým ráfkem, děleným okrajem a závěrným prstencem
Pneumatiky: 7,50 – 20“, vzadu ve dvojmontáži

Rozvor: 3.300 mm
Rozchod vpředu: 1.577 mm
Rozchod vzadu: 1.650 mm
Průměr otáčení: 15,2 m

Délka: 5.708 mm
Šířka: 2.280 mm
Výška přes kabinu: 2.190 mm
Světlost: 245 mm (pod diferenciálem)
Nájezdový úhel vpředu: 41°
Nájezdový úhel vzadu: 24°
Brodivost: 0,6 m
Pohotovostní váha vozu: 2.520 kg
Nosnost: 2.500 kg
Celková přípustná váha: 5.020 kg

Vnitřní rozměry korby valníku: 3.070 x 2.070 mm
Nakládací výška: 1.210 mm
Přípustná váha vleku: 2,5 tuny

Maximální rychlost: 70 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 24 litrů
Nádrž: 90 litrů pod sedadlem řidiče, s plnicím hrdlem vlevo za kabinou

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text