|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
28.3.2024 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva 27.3.2024 Z - ZÜNDAPP KS 600 26.3.2024 Motocykly civilní - INDIAN Police Scout 45 - 1929 |
|
STADION S 26 - plochodrážní - 1960Plochodrážní verze mopedu Stadion, tovární označení S 26 Výrobce: tovární sportovní oddělení - ZO Svazarmu Motor Jikov n.p. České Budějovice
Pro první závody mopedů na českobudějovickém plochodrážním stadionu (na Dlouhé louce) bylo úpravou ze sériových mopedů Stadion S 11 vyrobeno asi třicet těchto speciálních strojů s vyztuženým rámem, zvýšeným výkonem motoru a bez brzd, které dostaly efektní stříbrné lakování s blatníky a nádrží v metalízových odstínech červené, modré, zlaté a černé.
Toto je stroj, s nímž jezdil "juniorskou" plochou dráhu tovární jezdec Josef Sejk. Moped je nově nastříkán, obnoveno chromování řidítek, ráfků kol a krytu řetězu, jinak je vše původní, včetně potahu sedla. Nepůvodní jsou návleky rukojetí (hefty), které měl Sejk vždy červené...
Dobová fotografie z nástupu jezdců - Josef Sejk je na snímku druhý zprava, se startovním číslem 10.
Malý a štíhlý Sejk měl, podobně jako žokejové, výhodu v nízké váze, což v závodech 50-kubíkových mopedů bylo obrovskou předností...
První plochá dráha mopedů se v Českých Budějovicích jela v roce 1960 - barevné fotky v té době byly stále ještě poměrně vzácné. Na výřezu z nástupu jezdců se stroji je, navzdory špatné kvalitě, v detailu vidět červené rukojeti (hefty) Sejkova stroje - Sejk měl startovní číslo 10 a stroj s červenou metalízou stříkanou nádrží a blatníky.
Detail metalízového lakování Sejkovy nádrže:
Nádrže byly dělány z upravených výlisků nádrží pro centrály ZB-6, vyráběné v českobudějovickém n.p. Motor-Jikov. |