JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA-ČZ 125/175


Cestovní motocykl jednotné řady, vyráběný v období 1955 - 1959.
Byl prvním strakonickým motocyklem, vybaveným 4-rychlostní převodovkou a vyráběl se ve dvou objemových provedeních:

Typ 355 s motorem 125 ccm
Typ 356 s motorem 175 ccm


Výrobce:
ČZ n.p., Strakonice, ČSSR
Z výkladní skříně Mototechny Č. Budějovice v roce 1959.
Stopětasedmdesátka byla tehdy nabízena za 7.000,- Kčs
Miliontá (zlatá) vyrobená Jawa-ČZ 175 z dobového tisku. Pravděpodobně nejznámějším exemplářem kývačky Jawa-ČZ 175 byl tento milióntý vyrobený kus, který sjel z výrobního pásu Českých závodů motocyklových v roce 1959 a který byl proveden ve zvlášť efektním provedení ve zlaté metalíze a s mimořádně bohatým chromováním.
Strakonická továrna se na tento okamžik dlouho a pečlivě připravovala (téměř rok předem).
1956
Barevná reklamní fotografie, použitá pro jednostránkový prospekt.
Prospektová barevná se psem a hajným. Hajný se psem - oblíbený motiv na prospektech strakonické továrny...
Technické údaje Jawa-ČZ 125 ccm typ 355 (Jawa-ČZ 175 typ 356)

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 52 mm (Ø 58 mm)
Zdvih: 58 mm (65 mm)
Obsah: 123,2 ccm (171,7 ccm)
Kompresní poměr: 1 : 7
Maximální výkon: 8 ks (8,5 ks dle štítku) při 4.500 ot./min.
Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min.
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Jikov 2924 Monoblok s přívěrou vzduchu v pryžovém hrdle k filtru sání

Zapalování: 6V bateriové
Dynamo: 6V / 45W
Baterie: 6V / 7 Ah, ukostřen plus pól
Předstih:
Svíčka:
Spojka: lamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků
Převodový poměr:
Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením
1. rychlost - 1 : 16,82
2. rychlost - 1 : 9,61
3. rychlost - 1 : 7,00
4. rychlost - 1 : 5,59

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků

Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 16
Pneu přední: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vpředu:

Ráfek zadní: 2,50 x 16
Pneu zadní: 3,25 – 16
Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: mechanické, čelisťové plnonábojové
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a bowdenem
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm, nýtované

Parametry:
Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 680 mm
Výška: 1.000 mm
Rozvor: 1.310 mm
Světlost: mm
Výška sedla nad zemí: 730 mm

Úhel sklonu přední vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 70 mm

Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zdvih vepředu: 130 mm
Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami
Zdvih vzadu: 100 mm

Vlastní váha (bez paliva): 115 kg
Pohotovostní váha: 111 kg
Dovolené zatížení: 125 kg
Celková přípustná váha: 261 kg

Spotřeba na 100 km: při průměrné rychlosti 60 km
Max. rychlost: 90 km/hod.
Max. stoupavost: 38%