|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION závodní silniční - 1960 ZETOR 25 - traktor PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c |
|
PREMIER sidecaryVýrobce: PREMIER Fahrrad- und Maschinenfabriks-Aktiengesellschaft EGER, Čechoslovakei. PREMIER, akc. spol. pro výrobu jízdních kol a strojů, Praha - Cheb byla sesterská firma anglické továrny, sídlící v Chebu již od roku 1891. Konstrukce motocyklů "Premier" tak logicky vycházela z anglické školy. Kromě nejmenšího dvoutaktního typu "Liliput" byly všechny silnější typy možné používat v kombinaci s nabízenými sidecary vlastní tovární výroby. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z německy psaného prospektu (1926):
Postranní vozík (Sidecar) Elegantního a stylového provedení, jemně lakovaný, měkce odpérovaný vpředu dvěma silnými spirálovými péry a vzadu vybavený dvojicí tzv. kočárových per. Rám sidecaru sestává ze silnostěnných Ia. ocelových bezešvých švédských rour, které jsou za studena ohýbané a tím pádem tak vyztužené, že odolávají všem vyskytujícím se namáháním na tah či tlak. Připojení k rámu motocyklu sestává ze čtyř vzpěr, z nichž dvě jsou na tah. Toto upevnění je nejsolidnější a nejosvědčenější, i na nejhorších cestách poskytující nejvyšší myslitelnou bezpečnost. Sidecarové kolo s pneumatikou 26 x 3" je jedním hmatem k povolení a je s ostatními koly motocyklu bez dalšího zaměnitelné. Tedy stačí mít s sebou jediné rezervní kolo k okamžitému a snadnému (bez námahy) odstranění každého defektu pneumatiky. Držák k upevnění rezervního kola je možné dodat na přání. Váha sidecaru je cca 65 kg. Cena sidecaru (bez ochranného štítu a bez rezervního kola) Kč 3.850,- Na přání se dodávají také obchodní sidecary účelných tvarů, nejjemnějšího provedení a s jakýmkoliv nápisem. Ostatní vybavení, jako světlo, nosič zavazadel, ochranný štít, atd., jsou na přání proti příplatku. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originální tovární sidecar - model 1929
Na prospektovém vyobrazení v kombinaci s těžkým dvouválcovým strojem Premier 750 ccm SV. |