JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Vyprávění a obrázky z dobrodružných cest.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Hedvábnou stezkou na motocyklu YUKI


Tak už je to tu zas! Opět se přede mnou rýsuje velké motocyklové dobrodružství:
„YUKI SILK WAY ADVENTURE 2006“.

Co že to mám před sebou? Dostal jsem za úkol přejet Asii a k tomu i Evropu, od Pacifiku k Atlantiku. Odstartovat z nejvýchodnějšího pobřeží Číny a dojet do holandského Rotterdamu. Překonat "Asia-European Landbridge". Česky doslova pozemní most. Ale protože termín pozemní most je tak trochu nesmysl, řekněme tedy spojnici mezi oběma největšími světovými oceány.

Po loňském dobrodružství Peking-Paris jsem si myslel, že už mám cestování dost. Že jsem toho, během mé expedice z Českých Budějovic do Pekingu, a pak po trati někdejšího závodu Peking–Paříž 1907, ujel až až. Sice se mě kdekdo ptal, kam se vypravím příště, ale já tvrdil, že už dám pokoj. Že výlet do Číny a zpět stačil, a teď že se zas musím chvíli věnovat psaní. A historickým motocyklům v Jihočeském motocyklovém museu. Jenže stačilo mou Kawasaki, ještě pořád pokrytou prachem pouště Gobi, vystavit na stánku Českých motocyklových novin na výstavě Motocykl 2006 v Praze, kde si jí všiml technický ředitel čínské motocyklové firmy QINGQI MOTORS, který se přijel se svou spolupracovnicí podívat na stánek jejich motocyklů, které se v Čechách prodávají pod jménem Yuki - a nová cesta byla na světě!
Nechci teď unavovat podrobnostmi, bližší se dozvíte z reportáží z cesty, takže v krátkosti:
Start nové expedice "SILK WAY YUKI ADVENTURE 2006" bude 25. července 2006 z Lianyungangu na břehu Žlutého moře. To je město asi třináct set kilometrů jižně od Pekingu. Takže to opět bude Čína, ale s tím rozdílem, že tentokrát si ji užiji opravdu pořádně. První část expedice povede přes celé čínské území, než dorazí ke Kazachstánu. A aby té Číny nebylo málo, pojedu tentokrát i na čínském motocyklu. Ten dostanu v Lianyungangu přímo na místě startu a na něj si pouze namontuji s sebou přivezené vlastní kufry a plexi.
Ze zastoupení značky Yuki v Průhonicích mi okamžitě přivážejí první motorku GY 200, která k nám v bedně z Číny přišla, abych si ji, coby tréninkovou, poskládal, vyzkoušel a eventuelně upravil podle sebe. Původně bylo domluveno všechno jinak. Těšil jsem se, že to zas bude „dobrodružství osamělého jezdce“, což bych pokládal za větší dobrodružství, ale v průběhu příprav mi čínský organizační výbor udělal čáru přes rozpočet. Sdělili mi, že v režii motocyklového výrobce QINGQI MOTORS mám dělat „star“! Že pojedu jako první jezdec. Za mnou pak pojede deset dalších čínských bajkerů, dostanu prý osobního mechanika a k dispozici budou tři doprovodné automobily!!!
No nazdar! Tak to si budu těžko zvykat! Jak to vypadá, nebudu si snad ani smět utahovat povolené šroubky sám?!!
První testovací kilometry jsou, samozřejmě, po jihočeských silnicích (v pozadí Temelín)... Ale teď vážně: trasa povede celou Čínou přes Altaj pas do Kazachstánu, po průjezdu Kazachstánem bude následovat Rusko, Moskva a průjezd Běloruska do Polska. Odtud Německo, Amsterdam v Holandsku a pak už jen dojezd do Prahy, do Průhonic, kde bude cíl. Nepočítal jsem to, jen nakoukl zběžně do mapy, bude to tak asi kolem 18.000 kilometrů. Cestu mají sledovat televize všech projíždějících států – a samozřejmě, Jihočeské deníky. Všechno o tom, jak se takováhle cesta jede na lehkém čínském motocyklu, budete mít z první ruky. A abyste se něco o výrobě motocyklů v dnešní Číně dozvěděli hned na začátku, ještě než vyjedu do prvních kilometrů, tak jsem si před startem vymínil návštěvu výrobního závodu v čínském Jinanu. Odtud bych rád poslal první reportáž…
Že to nebude žádné dobrodružství jet s takovýmhle doprovodem? Tak si jen zkuste představit, jaké to bude domlouvat se o všem, co vás cestou potká, čínsky! Pro začátek si zkuste třeba plynně říct Lianyungang !
Už teď mám pocit, že ta předchozí cesta byla jednodušší.
Vám všem přeji samozřejmě napínavé počtení z už už začínající expedice a vy přejte mně šťastnou cestu v houfu čínských motorkářů.

Váš Petr Hošťálek