![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Právě renovované stroje
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1964 STADION závodní silniční - 1960 Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
2015 - Oprava motocyklu Muriel W/NGVentil byl jen nepatrně ohnutý, takže Musil ho srovnal a zabrousil. Po sundání pláště v pneuservisu bylo zřejmé, že ráfek, ač nový, značně hází a má uvolněný výplet. Takže jej Petr Hošťálek přecentroval a kolo následně nechal vyvážit (téměř zbytečně, protože váhová diference byla pouhých 40 gramů). Následovala opětovná montáž do motorky a zkušební jízda. "Dupání" se poněkud zmírnilo, ale nezmizelo docela. Takže následovala stejná repase zadního kola, u něhož byl výplet sice tuhý, ale byl značně deformovaný ráfek (původní, válečný). Znamenalo to ráfek zcela rozpklést a za pomoci dřevěných špalíků, svěráku a kladiva porovnat, než jej bylo možné opětovně vyplést tak, aby házel maximálně v milimetrové toleranci. V té chvíli bylo najednou vše v pořádku, i na zadním kole stačilo 40 gramů dovážení a motocykl se zcela zklidnil.
Původně vzadu tvrdý rám motocyklu překonstruovaný Jiřím Musilem na pérování kyvnou vidlicí, nemá centrální stojan, ale jen boční vyklápěcí opěrku. Její "vykopnutí" při zastavení ale nebylo nohou možné, protože je příliš vpředu a přes bouli primárního krytu se k ní nemohlo.
Takže další úpravou, provedenou při té příležitosti, bylo navaření malé šlapky na nohu stojanu, což manipulaci s boční opěrkou výrazně usnadňuje. |