|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 ČZ 150 c - 1951 ZETOR 15 - traktor ZETOR 25 - traktor MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949
Poslední aktualizace:
28.3.2024 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva 27.3.2024 Z - ZÜNDAPP KS 600 26.3.2024 Motocykly civilní - INDIAN Police Scout 45 - 1929 |
|
JAWA 350 - pérákSportovní motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem v bloku s čtyřrychlostní převodovkou. Byl určen pro náročné a sportovněji založené jezdce. Výrobce: Zbrojovka Brno n.p., závod Strašnice (což byla původní pražská motocyklová továrna Autfit-Ogar, která byla po znárodnění začleněna jako pobočný závod pod firmu Jawa, následně přejmenovanou na "Závody 9.května" Praha).
Zcela první stroje nesly na nádrži nápis Ogar (v Technickém průkazu měly uvedenou značku Jawa-Ogar 350) a jejich specifickým rysem bylo lakování v šedé barvě (t.zv. "holubí šeď") se zlatými linkami. V této podobě se vyobrazení dostalo i na pozdější prospekty Jawa.
První provedení, ať už šedé Jawa-Ogar 350, nebo v následující sérii už tmavočervené Jawa 350, měla označení typ 12, přičemž číslice 12 byla vyražena před pořadovým číslem motoru a oddělena pomlčkou.
Technické údaje Jawa 350 (pérák) typ 12:
Motor: Dvouválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 65 mm Obsah: 344 ccm Kompresní poměr: 1 : 6 Maximální výkon: 12 ks při 4.000 ot./min. Maximální kroutící moment: Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: jednošoupátkový Jikov 2924 s otočnou růžicí přívěry filtru vzduchu Hlavní tryska: Zapalování: 6 V, dynamobateriové Jawa s přerušovačem a cívkou (později PAL) Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí Svíčka: Ø závitu M 14, KLG F 70 nebo PAL 14 / 175 Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni, se samočinným vypínáním při řazení Primární převod: 3/8 x 3/8 řetězem (64 článků) v olejové lázni Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů) Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 1 : 3,166 2. rychlost - 1 : 1,768 3. rychlost - 1 : 1,266 4. rychlost - 1 : 1 Primární převod: 1 : 2,045 Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/16“ – 110 článků Převodový poměr: 17 : 44 (počet zubů) t.j. 1 : 2,59 Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 19 Pneu přední: 3,00 – 19 Tlak vzduchu vpředu: 1,2 – 1,3 atm Rozměr drátů pravých: Ø 3,1 x 176 mm Rozměr drátů levých: Ø 3,1 x 220 mm Ráfek zadní: 2,50 x 19 Pneu zadní: 3,25 – 19 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Rozměr drátů pravých i levých: Ø 3,1 x 220 mm Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva) Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů starších sérií: Ø 150 mm Průměr brzdových bubnů novějších sérií: Ø 160 mm Šířka obložení: 25 mm, nýtované Parametry: Největší délka: 2.010 mm Šířka (přes řidítka): 700 mm Výška: 954 mm Rozvor: 1.297 mm Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: 702 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Vlastní váha (bez paliva): 120 kg Váha pohotovostní: 132 kg Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 292 kg Spotřeba: 3,25 l / 100 km (při průměrné rychlosti 60 km) Max. rychlost: 110 km/hod. (na rovné dobré silnici)
Jawa 350 pérák z exposice Jihočeského motocyklového musea - stroj sice s motorem ještě s předčíslím 12, ale doplněný během provozování řadou dílů z novějších sérií. Motor byl repasován a stroj dostal nový lak a chrom.
|