JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


HURIKAN Special 250 výr. číslo 004


Sportovně-cestovní verze motocyklu Hurikan, která vznikla ve vývojové dílně "u Pártlů" a o níž si její tvůrce Vladislav Vlk dělal představu, že by se mohla v n.p. Motor-Union České Budějovice sériově vyrábět.
To ale bylo, zejména z pohledu podniku, nereálné...
Jako téměř hotový byl motocykl fotografován před garážemi v objektu Vývoje Motor-Union, kde se říkalo "u Pártlů", protože se jednalo o znárodněné prostory někdejšího předválečného českobudějovického zastoupení firmy Aero, patřícího Josefu Pártlovi.
Podle toho, co si Vladislav Vlk představovat, to měl být prodejní cestovní motocykl se sportovním charakterem. V roce 1948-1949 to byl první československý motocykl s odpérováním předního kola duralovou teleskopickou vidlicí s hydraulickým tlumením, odpérováním zadního kola kyvnou vidlicí s hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami, první motocykl s dvojsedlem, s vestavěným štěrbinovým filtrem oleje a se širokými brzdovými bubny (osm let před firmou Jawa).
Vlk si ve svém nadšení ale neuvědomoval, že tak technicky složitý čtyřtaktní motocykl nebylo v době nedlouho po válce reálné vyrábět, zejména ne v budějovické firmě Motor-Union, jejiž celá kapacita byla plně vytížena výrobou agregátových motorů pro armádu a průmyslové použití...
Technické údaje Hurikan Special výr. číslo 004

Motor: stojatý jednoválcový čtyřtakt OHC
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 249,7 ccm
Výkon: 15 ks / 6.000 ot.min.
Klikový hřídel: uložený ve třech ložiskách (2 kuličková vlevo, 1 válečkové vpravo)
Vyvážení klikového mechanismu: na 55%
Ventilový rozvod: OHC, vačka v hlavě poháněná řetězem s napínákem
Napínák původní: z ocelové planžety, předepnuté spirálovým tažným perem
Napínák současný: upravený z motoru Žiguli, podepřený seřizovacím šroubem (Musil)

Mazání: oběžné, se suchou skříní a vestavěným otočným lamelovým filtrem oleje
Olejové čerpadlo: dvojité, uvnitř skříně rozvodu, poháněné čelními koly rozvodu (nepůvodní, většího průměru, namontované Hinterholzem) - Jiří Musil provedl nutné úpravy kvůli funkčnosti
Karburátor: vlastní, z hliníku provedená kopie Amal
Zapalování: magnetem Auto-Union, umístěným za motorem
Elektrická výzbroj: 6V
Převod od motoru na spojku: řetězem v olejové lázni 17 : 42 zubů
Převodovka: Burman, čtyřstupňová, upravená pro sešroubování s motorem
Řazení: nožní, na pravé straně
Sekundární převod: řetězem, 19 : 48 zubů
Zadní rozeta: plochá, 48 zubů
Rám: jednoduchý trubkový, šroubovaný, pod motorem a vzadu dvojitý
Stupačky: předválečné ČZ
Přední vidlice: vlastní teleskopická, s hliníkovými kluzáky, s hydraulickým tlumením
Přední pérování: vinutými pružinami
Přední brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou
Zadní vidlice: kyvná
Zadní pérování: teleskopy vlastní konstrukce s hydraulickým tlumením
Zadní brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou
Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem na levé straně, prostřednictvím bowdenu
Páka klíče zadní brzdy: otočená dolů
Kola: 19“ drátová
Počet drátů: 36
Ráfky: ocelové chromované, střední pás černý, odsazený zlatými linkami
Pneumatika vpředu: 3,00 - 19
Pneumatika vzadu: 3,25 – 19
Blatníky: hliníkové, stáčené na dřevěných rolnách z pásu plechu
Vzpěry předního blatníku: ohýbané z ocelové trubky, šroubované vně blatníku
Rozvor: 1.455 mm
Délka: 2.190 mm
Šířka: 600 mm
Šířka skutečná: 595 mm
Výška: 1.110 mm
Výška skutečná: 1.025 mm

Benzínová nádrž: z ocelového plechu, s hliníkovým rychlouzávěrem
Olejová nádrž: z ocelového plechu, s hliníkovým rychlouzávěrem menšího průměru
Lakování: černé se zlatým linkováním nádrže
Ustrojený motor č.4 s převodovkou, skříní primérního převodu, výfukovým potrubím s tlumičem a karburátorem vlastní výroby.

Stejný agregát v ještě jednom provedení připravil Vladislav Vlk pro zapůjčení na výstavu, což si dodnes (2011) pamatuje i jeho pozdější paní, MUDr. Maternová z Jindřichova Hradce. Ten ale nenávratně zmizel, neví se kam, z výstavy už se Vlkovi nikdy nevrátil...
S červeným "zkouškovým" číslem 09 Č-BU absolvoval Vladislav Vlk s Hurikanem č. 004 motocyklovou soutěž, z níž je tento snímek.
Začátkem sedmdesátých let vlastnil Hurikana č. 004 Petr Hinterholz z Českých Budějovic. Měl představu, že z něj udělá moderní závodní stroj. Upravil přední vidlici, originální řidítka nahradil závodními "špačky" a brýle vidlic vyměnil za jawské. Původní převodovku chtěl nahradit převodovkou vlastní, v níž hřídlele a kola měla být z Jawy 500 OHC, to ale nedotáhl do konce. Zadní část rámu včetně sedla nahradil vlastní úpravou. Podstatnou změnou bylo ufrézování hlavy motoru a na ni montáž konstrukčně nedořešené hliníkové "bedny" se dvěma vačkovými hřídeli na 2 x OHC, což také nebylo dotaženo do provozuschopného stavu.
V této nepojízdné a nedořešené podobě motocykl od Petra Hinterholze získal budějovický automechanik Jiří Musil. Na prvním snímku je zřetelná předělaná spodní část rámu pod motorem, na druhém snímku je dobře vidět Hinterholzem předělaná zadní část rámu a sedla. Že motocykl zdaleka nebyl dokompletován a už vůbec ne pojízdný, to ze snímků zřetelné není...
KOMENTÁŘE:

4.9.2021 shattesed:
Cialis
 
3.12.2021 direevy:
online generic cialis
 
18.1.2022 Knildjityhpm:
tadalafil price walmart tadalafil
 
18.1.2022 generic cialis:
tadalafil online tadalafil online
 
19.1.2022 Knildjitekmg:
tadalafil cost walmart tadalafil cost in canada
 
20.1.2022 buy cialis usa:
side effects for tadalafil side effects of tadalafil
 
21.1.2022 Knildjitjkgp:
tadalafil without a doctor prescription tadalafil online
 
22.1.2022 cialis at canadian pharmacy:
tadalafil blood pressure best price usa tadalafil
 
22.1.2022 Knildjitsmqr:
tadalafil brands prescription tadalafil online
 
23.1.2022 cialis 20 mg:
tadalafil online tadalafil brands
 
23.1.2022 generic cialis:
tadalafil brands https://cialisbusd.com/
 
23.1.2022 cialis tablets:
tadalafil drug tadalafil drug
 
26.1.2022 tadalafil cost walmart:
side effects for tadalafil tadalafil cialis
 
26.1.2022 canada generic tadalafil:
https://nextadalafil.com/ side effects of tadalafil
 
26.1.2022 tadalafil:
tadalafil generic https://cialiswbtc.com/
 
26.1.2022 side effects for tadalafil:
cheapest tadalafil cost prescription tadalafil online
 
27.1.2022 cialis without a prescription:
canada generic tadalafil https://cialisicp.com/
 
28.1.2022 cialis:
https://cialisvet.com/ best price usa tadalafil
 
28.1.2022 cialis 20mg:
https://cialistrxy.com/ prescription tadalafil online
 
29.1.2022 Knildjithvos:
tadalafil without a doctor prescription lowest price cialis
 
30.1.2022 Knildjitrivx:
buy tadalafil tadalafil liquid
 
31.1.2022 Knildjitfqmz:
https://cialisbusd.com/ buy tadalafil
 
31.1.2022 Knildjitvbgh:
https://cialisedot.com/ tadalafil liquid
 
31.1.2022 cheap cialis:
prescription tadalafil online side effects for tadalafil
 
1.2.2022 generic cialis tadalafil:
tadalafil daily online tadalafil without a doctor prescription
 
2.2.2022 Knildjitctcg:
tadalafil dosage lowest price cialis
 
2.2.2022 Knildjitkpcd:
https://cialisvet.com/ tadalafil brands
 
10.2.2022 Connor:
____ ______ 2021 ____. link
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text